ik heb het ondertussen even nagevraagd bij een bevriende AQHA judge : hun is verteld op een aQHA judges workshop dat een zadel met dit soort tooling niet traditioneel is en gedisqualificeerd dient te worden in elke soort hunter klasse (hunt seat equitation, hunter under saddle, hunter hack,....)
Prachtig zadel !!!! Erg jammer dat het dus niet mag op shows !!!
Ben nu wel benieuwd of je er wel Dressuur wedstrijden mee mag starten ?
sevke
Geplaatst: 03-08-10 10:46
Volgens mij mag het wel op shows. Ik had een show zondag en in de Hunter Under Saddle was er iemand met een dergelijk zadel. (wel in één kleur) Het meeste van de tooling zie je niet, als je in het zadel zit, maar ik zag haar het paard opzadelen, vandaar. Het zadel zag er al goed gebruikt uit, dus volgens mij mag het. Het valt wel mee hoor, in het echt, ik vind het zelfs nog mooi...
Ik vind hem echt geweldig. Jammer dat ik net een nieuw hunter zadel heb gekocht. Lijkt me erg mooi als het iets lichter is als het rode leer. Vind ik wel sjiek eigenlijk
sevke
Geplaatst: 03-08-10 13:32
DubbelDun schreef:
PRAB kan dus andere regels hebben als de WRAN, of QPA.
Het was nochtans met een judge die ook AQHA wedstrijden jureert, dus ik veronderstel dat hij er wel iets zou over gezegd hebben mocht het niet gemogen hebben.
DubbelFun
Geplaatst: 03-08-10 17:57
Dat hoeft niet. Want als hij voor de AQHA jureert laat hij díe regels gelden en voor de PRAB hun eigen regels.
En toch mag het volgens mij wél. In één kleur dan. Het valt geeneens op, als je erop zit. Misschien een beetje afhankelijk van de interpretatie van de judge ?