salome_maybe schreef:een nieuwe boom is geen probleem, is wintec zadel dus kan ik zelf aanpassen. ik denk idd ook dat bij een bredere boom het zadel wat minder gaat kiepen. wel apart omdat maybe=pony een hoge schoft heefd zou je juist denken dat je niet naar de wijde kant moer gaan... darom vond ik het normaal, maar zag laatst bij iemand anders die recent nieuw zadel op maat had laten maken dat het niet zo hoort...
Dat is precies het euvel van zadels met verstelbare/verwisselbare bomen.
De smalle bomen zijn wel geschikt voor een paard met een hoge schoft, de bredere steeds minder. Het zou best goed kunnen dat een Wintec met een goede maat boom niet meer genoeg ruimte bij de schoft heeft. Wat dat betreft zijn Thorrowgood zadels wat geschikter (als je synthetisch wilt).
Als ik jou was zou ik niet meer in dit zadel investeren, maar hem proberen om te ruilen voor een beter passend zadel.
Je mag hem zowiezo een cm of 10 naar achteren leggen, ongeveer 2 á 3 cm. achter het schouder, dan nog eens een foto zoals de onderste maken en kijken hoe hij dan ligt. Maar hoogst waarschijnlijk blijft het: te smalle boom en kussens opvullen.