zadel voor draver.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Re: zadel voor draver.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 15:43

Het is ook net wat je zelf vindt. Ik heb voor mijn jonge uk een ontzettend goedkoop, maar heel fijn Wintecje op de kop getikt. Ligt super op hem en ik kan er ook nog eens heel goed mee uit de voeten. Een Massimo vind ik helemaal niks.

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 15:43

Tja ik heb ook wel eens een Massimo te leen gehad, maar ik vond er niet veel aan...als ik ooit een endurance zadel zou nemen dan neem ik denk ik zo'n GM . die schijnen ook heel lekker te zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 15:51

spiritxxx schreef:
Tja ik heb ook wel eens een Massimo te leen gehad, maar ik vond er niet veel aan...als ik ooit een endurance zadel zou nemen dan neem ik denk ik zo'n GM . die schijnen ook heel lekker te zitten

Met een GM kan ik niet springen. En met mijn massimo wel. Verder vind ik het gewoon heerlijk zitten. Maar zo zie je weer hoe persoonlijk een zadel is kwa smaak

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 15:55

Anoniem schreef:
spiritxxx schreef:

Met een GM kan ik niet springen. En met mijn massimo wel. Verder vind ik het gewoon heerlijk zitten. Maar zo zie je weer hoe persoonlijk een zadel is kwa smaak

Oja dan heb je dat weer, kan je er niet mee springen. Het is wel ingewikkeld een goed zadel vinden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 16:00

spiritxxx schreef:
Anoniem schreef:

Oja dan heb je dat weer, kan je er niet mee springen. Het is wel ingewikkeld een goed zadel vinden :+

Idd, En al helemaal als je met 2 mensen 1 paard heb met 2 totaal verschillende ambitie's. Dat maakt het absoluut niet makkelijker

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 16:03

Ja dan is het weer handig dat mijn zusje en ik allebei een paard hebben.. O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 16:05

spiritxxx schreef:

Haha, Tsja hier geen tijd voor. Zus gaat volgend jaar studeren in utrecht. Dus die zal minder tijd hebben. En ik ga volgend jaar naar de havo. Dus zal ook minder tijd hebben. Dusja die mogelijkheid heb ik helaas niet

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 16:06

ik had een maxam, dat is een soort wintec, 17 inch, die van mij was ongeveer 1.53 ;)

livaird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 16:10

een wintec zadel lijkt mij ook wel wat.:o

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 16:12

Anoniem schreef:
spiritxxx schreef:

Haha, Tsja hier geen tijd voor. Zus gaat volgend jaar studeren in utrecht. Dus die zal minder tijd hebben. En ik ga volgend jaar naar de havo. Dus zal ook minder tijd hebben. Dusja die mogelijkheid heb ik helaas niet

Ja dat gaat dan niet nee..ik doe ook havo de 5e, en mijn zusje gaat naar de 2e dus we hebben nog wel wat tijd over voor de peerdjes. En binnenkort komt er zelfs nog een bij!

livaird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 16:12

Flew schreef:
Het is ook net wat je zelf vindt. Ik heb voor mijn jonge uk een ontzettend goedkoop, maar heel fijn Wintecje op de kop getikt. Ligt super op hem en ik kan er ook nog eens heel goed mee uit de voeten. Een Massimo vind ik helemaal niks.

http://www.horseyshopping.nl daar is ook een zadel tekoop, wel erg goedkoop, maar als ie wel mooi licht. (:

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 16:13

Ik had op mijn smalle draver een kieffer liggen. Lag perfect en zat heerlijk.

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 16:13

livaird schreef:

Ja je moet het gewoon uitproberen! En dan kijken hoe het zit en past.

livaird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 16:16

Goof schreef:
Ik had op mijn smalle draver een kieffer liggen. Lag perfect en zat heerlijk.

zou daar ook eens naar kijken.;p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 16:17

livaird schreef:
Flew schreef:

http://www.horseyshopping.nl daar is ook een zadel tekoop, wel erg goedkoop, maar als ie wel mooi licht. (:

Bijde zadels (de beauty en de Lord) zijn slechte zadels. Voor die prijs kun je geen goed zadel kopen. Dus laat je niet verleiden.

livaird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 16:17

spiritxxx schreef:
livaird schreef:

eventueel nog een zadelmaker tepas laten komen :o,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 16:34

livaird schreef:
spiritxxx schreef:

eventueel nog een zadelmaker tepas laten komen :o,

Niet eventueel ;) gewoon altijd.

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 16:39

kijk eens bij hetgareel.nl
vind je ook hele goede kunstof zadels!!!
Zelf vind ik kunstof zadels fijner dan lederen, en kunstof zadels lagen beter op die van mij dan lederen

livaird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 16:50

maxipaxixx schreef:
kijk eens bij hetgareel.nl
vind je ook hele goede kunstof zadels!!!
Zelf vind ik kunstof zadels fijner dan lederen, en kunstof zadels lagen beter op die van mij dan lederen

er zijn op die site op dit moment maar 2 zadels? maar zou wel even in de gaten houden.

livaird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 16:51

heeft iemand misschien enig idee hoe duur het is om een zadel te laten maken?(op maat) heb wel eens gehoord dat dat rond de 1000 euro licht. ?

livaird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 16:53

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 16:53

livaird schreef:
heeft iemand misschien enig idee hoe duur het is om een zadel te laten maken?(op maat) heb wel eens gehoord dat dat rond de 1000 euro licht. ?

Doorgaans licht dat rond de 2000-3000 euro. Voor 1000-2000 heb je een nieuw A merk zadel. Voor 500-1000 heb je een B merk. Alles daaronder is rommel.

Aan zadelmarkt moet je ook niet beginnen. Dat is ook troep. Alleen de wintec is daar goed. Verder is het simpel weg rommel ;) (gebruik de zoek fucntie even ;) )

suzannelos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 16:57

ik heb een vzh richting spring zadel voor je.
Merk is Lewa en volgens mijn zadelmaker geschikt voor een draver omdat het een medium boom richting smal is.
Past niet goed op mijn kwpn.

Zelf heb ik een ander Lewa zadel voor mijn paard en die past wel. Het zijn hele goede degelijke zadels volgens mijn zadelmaker van Duits fabrikaat.

Zadel mag voor 75 euro weg.

voor foto's stuur even een pb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 00:35

Ik heb op dit moment een thorrowgood dressuurzadel. Op maat te maken met 'fishes'.
Bevalt me erg goed en ligt super (van de week na laten kijken door een ZM).

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:08

Op Bing (franse draver) lag altijd een wintec, een van de weinige zadels die wél paste.