Iets om te voorkomen dat je teugels om benen komen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moelly

Re: Iets om te voorkomen dat je teugels om benen komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:58

teugelsafe;)
van de divoza maar dat staat hier al;)

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 08:46

Nou ik heb hem gisteren dus zelf gemaakt met zo'n haak en een pantystukje maar ik vind het niet echt handig. Ten eerste ging de haak een paar keer los tijdens het rijden (hoe is me nog een raadsel) en ten tweede zit je idd in de war met je teugelseinde. Ik ga het nog een paar keer proberen, maar ideaal.... nee dat niet

BMarjolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 10:58

supersambo schreef:
Je kunt ook een bokriempje aan je zadel doen en daar de teugel doorheen doen. Sla je 2 vliegen in 1 klap. :D

dit doe ik bij jonge paarden.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 18:43

Nou, ik heb de praktijk even uitgeprobeerd: ik ben van Lucky afgedonderd hahahah. Ik had het haakje eraan trouwens. Tijdens een buitenrit dacht ze tijdens de galop ineens; weet je wat, ik ga de andere kant op, en dat ging zo opeens dat ik heeeeelemaal aan haar zijkant hing, en toen stopte ze en heb ik me maar laten vallen, maaaaaaar ook ik hou dus mijn teugels vast blijkt wel. Maar dat ging evengoed, ondanks het haakje!!

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:43

Mis je toch dat bokriempje he :D

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:46

Evelyne79 schreef:
als ik van mijn paard pleur heb ik meestal mijn teugels nog braaf in mijn hand..............

heb ik ook altijd en dan staat me paard naast me te kijken wat doe jij op de grond en dan gaat ze snurken dat ze het eng vind :+
een sperriem zal ook kunnen daar kun je, je ook nog aan vast houden maar rijd dat niet anders dan?

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:51

Ik laat altijd mijn teugels los, heb ooit mijn pols gebroken door vast te houden. En heb voldoende verhalen gehoord van armen uit de komen ingescheurd tandvlees bij de paarden. ALS ik van mn paard afdonder dan gaat het hard (ben nooit met een plofje ter aarde gegaan, meestal met een dubbele salto mortale met doorrol), dan kan ik niks vasthouden!

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:17

@ bonita_bon : dan snap ik wel dat je hem los laat!!
(ik val altijd heel zachtjes even afkloppen anders lig ik er morgen naast en heb ik wel wat :o )

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 08:30

Ja, als je er hard af knoepert dan moet je natuurlijk helemaaaaaaa niet vast houden, maar ik viel er echt heel maf vanaf, ik was blij dat ik alleen in de polder was, op wat aardappelboeren die aan het rooien waren na, ik denk dat die dan ook erg hard hebben gelachen om mijn val. Eerst hing ik als een malle aan de zijkant, maar ja, als je hangt, kun je niet meer terug dus heb ik me maar laten vallen hahahah.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:21

als ik val lig ik er meestal al naast voordat ik er erg in heb, dan heb ik automatisch nog de teugels in mijn hand.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:25

Evelyne, dat heb ik ook altijd, ik hou onbewust toch vast, of ik nu hard of zacht val :=
Maar daardoor is mijn pony wel een keer over me heen gerend, en heb hem toen uiteindelijk toch maar losgelaten..

ElSalvador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:30

Bij mijn pony heb ik ook al een hele tijd zo een haakje.
Het is het even wennen maar daarna heb je er geen last meer van.
In het begin zitten de teugels een beetje raar omdat ze nog de oude positie gewend zijn maar na een tijdje gaan ze vanzelf hangen en heb je er geen last meer van. ;)
Bij mijn shet is het wel handig omdat hij klein is en de teugels iets te lang waardoor de kans op vastzitten in de benen groter is.

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:42

@Brendaaaa: ik weet niet of er een ruitersportzaak bij jou in de buurt is, maar je kunt altijd een keer langs gaan om te kijken hoe het eruit ziet en het dan opnieuw maken:D

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:27

gewoon een goede knoop in de teugel en de lus van je knoop vastmaken aan met zo een clip die je eerder in het topic zag