paard hoge steile schoft, welk dressuurzadel hebben jullie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:23

Waar je ook naar zou kunnen kijken is een Premiere. Het is niet een heel prijzig zadel en viel bij mijn paard goed. De schoft moet nog een stuk ontwikkelen dus om nu een helemaal op maat gemaakt zadel aan te schaffen zou ik eerlijk gezegd niet doen. Bij mijn paard pastte Kieffer ook redelijk, maar daar kan ik niet op rijden. Knightriders zijn kwalitatief erg slecht.

Myca

Re: paard hoge steile schoft, welk dressuurzadel hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:36

maaijkemuis, dan heb je het zeker over synthetische Knightriders? Die leren Knightriders doen niet onder voor een Premiere zadels.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:12

Ik heb het over de leren Knightriders. In 3 maanden tijd heb ik dat zadel 6(!) keer op mogen vullen. Het blijft inzakken. Het leer is daarnaast ook erg 'flubberig'. De premiere is een B-merk zadel, maar wel van zwaardere kwaliteit.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:34

6x Opvullen in 3 maanden is inderdaad veel te veel, ook voor een B-merk. Maar ik denk toch dat je ook pech hebt gehad. Misschien een maandagmorgenkindje?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 22:20

Ik heb een Wintec ;)
Maar ik zou geen Rossner nemen, ik heb hem gehat maar die van mijheeft er wel een gevoelige rug overgehouden (die van mij heeft ook een hoge schoft kijk maar de foto's in mijn onderschrift).

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 22:21

Owja, op bing (zie profiel) hadden we ook een wintec op liggen en bij de vorige eigenaar hadden ze een KC zadel ;)

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 22:45

mijn paardje heeft ook een hoge schoft, maar wel een stuk breder dan bij jou paard door de rugspier die bij mijn paardje wel goed aanwezig is.
ik heb een kiefer achen, samen met de ainley waren dat in de tijd (13 jaar geleden) de enige 2 zadel die pasten, alleen vond ik de kiefer lekkerder rijden.

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:27

bumper schreef:
Owja, op bing (zie profiel) hadden we ook een wintec op liggen en bij de vorige eigenaar hadden ze een KC zadel ;)

Bij ons paste de wintec niet, lag op de schoft :(

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:34

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:21

poeppie97 schreef:
We hebben voor onze merrie met een hoge schoft een Anatomica. Omdat die een heel breed tussenkanaal hebben, heb je veel ruimte voor de schoft. Anders moet je een kijken op de site van drunesruiterhuis!

Hier hetzelfde, ik heb voor mijn merrie met hoge en lange schoft ook een Anatomica.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:15

Ik ben zo fan van de wow omdat het aanpasbaar is, de spieren krijgen alle bewegingskans door de flair, het zadel beweegt van alle kanten mee,

Ik zie dat je het al hebt gevoelt, ik hoef denk ik niet veel meer te zeggen.

Ik zou een x goed de site van arie boer bekijken, desnoods bel je hem om advies in te winnen, aardige man is dat, en altijd bereid om zijn kennis en kunnen met je te delen!!

Het is inderdaad prijzig, maar je hebt er wel iets aan,en je zult er jaren plezier van hebben als het goed is!!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:08

Monica72 schreef:
bumper schreef:

Bij ons paste de wintec niet, lag op de schoft :(

:(:)