Paard sloopt 2 paar springschoenen in de 2 weken!! HELP

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:50

Tamara21 schreef:
Gentlegiant schreef:
Neopreen kan gewoon hoor heb ik ook bij 2 sportpaarden

Gewoon dag en nacht ( dus 24 uur ) ;) in het weiland is geen probleem??

Jap hier hebben ze ze 24/7 om in stal en paddock ik heb ze tussen door wel even af eveneens als de stal bandages

saskia_drost

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:56

Ik heb dit probleem ook gehad, maar sinds ik over ben gestapt op neoprene springschoen, blijven én de springschoenen heel én hij houd zijn ijzers veel langer aan/onder (hoe je het wilt noemen haha :+ )

Mijn paard heeft ze ook gewoon om als hij 24/7 buiten staat. Je moet dan wel goed opletten dat de springschoenen aan de bovenkant mooi afgerond zijn. Ik heb 1 keer een stel springschoenen gehad, ik dacht van kieffer als ik het goed heb onthouden, die waren niet afgerond en daar had mijn paard na 1 nacht wondjes van.

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 16:08

saskia_drost schreef:
Ik heb dit probleem ook gehad, maar sinds ik over ben gestapt op neoprene springschoen, blijven én de springschoenen heel én hij houd zijn ijzers veel langer aan/onder (hoe je het wilt noemen haha :+ )

Mijn paard heeft ze ook gewoon om als hij 24/7 buiten staat. Je moet dan wel goed opletten dat de springschoenen aan de bovenkant mooi afgerond zijn. Ik heb 1 keer een stel springschoenen gehad, ik dacht van kieffer als ik het goed heb onthouden, die waren niet afgerond en daar had mijn paard na 1 nacht wondjes van.

Oke super bedankt voor de info..
http://www.horze.nl/Allround-Springscho%20...%20ctionboots dit leek mij wel goede en mooie..(tip van medebokker)
Hoe vallen ze kwa maat??
Heb normaal van rubbere springschoenen maat Full...

Marian0557

Re: Paard sloopt 2 paar springschoenen in de 2 weken!! HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:23

Maat Full. dus XL ?

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 16:26

Marian0557 schreef:
Maat Full. dus XL ?

Nee Full is L als het goed is.....

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:42

Ik heb vroeger voor een bijrijdpaard ook neoprene met kunstleer er over gehad en dat werkte prima! Bleven heel lang goed.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:46

je hebt ook van die rubberen zonder klitteband! :j Die moet je dan even flink om de hoeven heen frotten maar die blijven gegarandeerd zitten! :)

Paard dat ik heb gereden trapte ook continu zijn ijzers af, heeft het hierna niet meer gedaan :n

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:55

Ik zou het hier toch eens met je smid over hebben.
Een paard van een oud stalgenootje trapte ook altijd haar ijzers af. Elke 2 weken kon de smid weer komen.
Toen zei op vakantie was en ik haar paard verzorgde had zer er weer een ijzer afgetrapt heb toen in overleg met mijn stalgenootje mijn smid laten komen. En duidelijk aangegeven dat ijzers een drama was. Dat die er elke 2 weken af lagen. Mijn smid beslaat nu haar paard ook. En ze blijven er netjes 8 tot 10 weken onder.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:00

Mijn paard sloopt er dus 2 in een half uur!!

Ik doe ze normaal dus ook niet om, maar nu laatst had hij 2 weken boksrust gehad en mocht hij voor het eerst weer de weide op.

Nou doet mijn smid een net werkje afleveren, zonder lange takken enz... maar meneer kan dan zo uit zijn plaat gaan dat niks blijft zitten zeg maar.

Vrijdag nieuwe gekocht, want donderdag was er al 1 kapot gegaan met stappen.
Zaterdag voor het eerst op het land en na een half uur had meneer 1 peesbeschermer gesloopt en 2 springschoenen.

Die Neoprene dingen durf ik niet aan, daar krijgt hij wondjes van in de kootholtes.

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 17:02

daantjuhhh schreef:

Ik doe ze normaal dus ook niet om, maar nu laatst had hij 2 weken boksrust gehad en mocht hij voor het eerst weer de weide op.

Nou doet mijn smid een net werkje afleveren, zonder lange takken enz... maar meneer kan dan zo uit zijn plaat gaan dat niks blijft zitten zeg maar.

Zaterdag voor het eerst op het land en na een half uur had meneer 1 peesbeschermer gesloopt en 2 springschoenen.

Die Neoprene dingen durf ik niet aan, daar krijgt hij wondjes van in de kootholtes.

Haha dan is die van jou nog erger..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:43

Tamara21 schreef:
daantjuhhh schreef:

Haha dan is die van jou nog erger..

Hahaha, ja mijn mafkees gaat er voor liggen om zijn strijklappen aan zijn achterbenen er af te slopen!! ;)

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:49

Anne_GTI schreef:
De hoefsmid het randje van het ijzer even wat rond laten raspen.

Dat dus...

En neropeen, rubber is rotzooi.

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:49

Tegen het aftrappen van ijzers kun je de ijzers en een stukje van de hoef omwikkelen met duct tape!

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:52

Mijn kerel kan ook ze heerlijk uit zijn dak gaan dat de ijzers me om de oren vliegen! Duur grapje!
Heeft me ook al handenvol geld gekost aan springschoenen maar sinds vorig jaar doe ik met hetzelfde paar, jaja!
Ik heb ze nu van TriZone. Mooi hard en stevig en zelfs mijn Harrie de Sloper krijgt ze niet los of kapot!

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:58

Is het probleem dat je paard ze springschoenen met zijn tanden kapot bijt? Dat deed mijn paard in ieder geval. Binnen enkele uren was alles gesloopt.
Op een gegeven moment ben ik er cribox op gaan spuiten en sindsdien blijft alles netjes heel :-)

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 18:04

Horseware schreef:
Is het probleem dat je paard ze springschoenen met zijn tanden kapot bijt? Dat deed mijn paard in ieder geval. Binnen enkele uren was alles gesloopt.
Op een gegeven moment ben ik er cribox op gaan spuiten en sindsdien blijft alles netjes heel :-)

Nee dat doet hij niet..
Hij trapt ze echt gewoon kapot..

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 16:45

Nou ben vandaag neopreen springschoenen wezen halen aangezien mijn paard weer één rubbere springschoen had gesloopt..
Om te proberen heb ik ze van Global gekocht en ben benieuwd of het bevalt..
Ga ze morgen direct omdoen!!!

saskia_drost

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 19:10

Ik hoop dat dit de oplossing voor je is!!

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 19:12

saskia_drost schreef:
Ik hoop dat dit de oplossing voor je is!!

Ik ook... ;)