Fouganza goed merk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_MG

Re: Fouganza goed merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:24

Ik hen in het verleden een dekje van decathlon, maar die paste gewoon echt niet onder mijn zadel (zou een full moeten zijn, maar viel als een cob). Voor de rest haal ik eigenlijk alleen de anti klit daar, poets spullen (borstels enz.) krijg je bijna even duur (of goedkoper!) in de ruitersportzaak in Kerkrade, zelfde geldt voor een heleboel andere dingen eigenlijk (dekensingel, stijgbeugels enz.). De rijbroek zijn prima voor als je een keer per week rijdt, maar voor elke dag vind ik ze niet zo fijn, ze worden vrij snel weider. Ik heb ook ooit een cap van daar gehad, maar daar was absoluut niks mis mee!

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 19:26

_MG schreef:
Ik hen in het verleden een dekje van decathlon, maar die paste gewoon echt niet onder mijn zadel (zou een full moeten zijn, maar viel als een cob). Voor de rest haal ik eigenlijk alleen de anti klit daar, poets spullen (borstels enz.) krijg je bijna even duur (of goedkoper!) in de ruitersportzaak in Kerkrade, zelfde geldt voor een heleboel andere dingen eigenlijk (dekensingel, stijgbeugels enz.). De rijbroek zijn prima voor als je een keer per week rijdt, maar voor elke dag vind ik ze niet zo fijn, ze worden vrij snel weider. Ik heb ook ooit een cap van daar gehad, maar daar was absoluut niks mis mee!

Oei ik heb nog nooit van kerkrade gehoord ;) is het nog in belgie? licht het dicht bij leuven en brussel?

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:49

kerkrade is in nederland, maar in Limburgs nederland. toch wel een eindje rijden van daar uit, kan je denk ik beter naar de decathlon van Luik (?) rijden ( weet niet zekr of het luik is)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:56

Pinkey schreef:
Citaat:
Vind die Fouganza Victoria jophurs en chaps wel mooi, maar hoe zijn deze qua kwaliteit??
( En is dat ''stof'' in de schoenen waterdicht of niet? )

die jophurs heb ik ook. (verkoop ze alleen vanwege het nooit dragen maar zitten prima, maat 40 :+)
die stof is zeker niet waterdicht :)
de chaps weet ik niet.
Mijn broertje heeft een cap van fouganza. Ik vind het echt niks, echt net zo licht als een wielrennershelm. ik voel me er niet veiliger mee dan zonder cap.

broeken kan je prima doen, helemaal als je er zo uitgroeit is het zonde om er een van 60 euro te kopen :)

En ik vind HH kwaliteit echt een stuk beter dan fouganza.

Jammer vond ze echt leukmaar dat is niet zo efficient als je in de zomer de paarden staat te wassen :)

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:57

Heb ook rijbroeken van Fouganza. Was tijdens de solden en was 10 euro voor een rijbroek. Nouja,mij er 4 meegenomen,heb er nu nog 2 over na 1,5 jaar... De 2 die kapot gegaan zijn,had ik elke dag afwisselend aan,dus ook elke dag rijden. Er kwamen kleine gaatjes in,maar voor de rest is er zeker niets mis mee hoor!
Mijn rijbroek van € 90, was na 3 maand al kapot. Dus het is niet omdat ze goedkoper zijn,dat ze niet zolang meegaan...

Ben heel tevreden over de rijbroeken, ze zijn in de winter warm genoeg maar toch in de zomer fris genoeg. Ga er binnekort opnieuw een paar gaan halen!
Ben in Schelle geweest tegen Antwerpen.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 21:46

ik heb chaps van Fouganza, en moet zeggen dat deze me erg goed bevallen. In de winter zijn ze lekker warm, in de zomer heerlijk koel. Ik rijd er alleen hoogstens 2x per week mee, dus ik weet niet hoe ze het uithouden na een aantal weken (bijna) elke dag rijden.

ik heb deze chaps
http://www.fouganza.com/products-pictur ... 259603.jpg

met rijbroeken kan ik je niet helpen, ik doe niet aan rijden in een rijbroek.

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 09:05

mlc schreef:
ik heb chaps van Fouganza, en moet zeggen dat deze me erg goed bevallen. In de winter zijn ze lekker warm, in de zomer heerlijk koel. Ik rijd er alleen hoogstens 2x per week mee, dus ik weet niet hoe ze het uithouden na een aantal weken (bijna) elke dag rijden.

ik heb deze chaps

:) rijd je dan met een jeansbroek? doen de naden niet pijn? Ah die chaps ik weet iemand die die nog heeft, ik vind ze heel mooi aansluiten. Ze zijn niet van leer geloof ik?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 09:20

Ik ben in het bezit van 4 paardenbeesten 1 Appaloossa, 1 Shetlander, 1 Welsh A & een BWP'er.

Voor de Appaloossa en de Shet is het daar echt ideaal die 2 slopen halsters aan de lopende band, en die halsters van daar zijn best fijn vind ik. :) Ik heb dan ook alle kleuren van daar met bijpassend touw.

Maar daarentegen vind ik voor de Welsh A (veulen van 1 jaar) & BWP'er totaal niks alles veel te groot of veel te klein.

Verder heb ik de volgende spullen van de Decathlon:
-Stalbandages, echt prima dingen na vele keren wassen nog steeds goed.
-De grote poetskist, die was na enkele maanden open en dichtdoen jammer genoeg wel kapot aan de voorkant, maar heb m toch nog in gebruik.
-3 Poetstassen, ideale dingen! Heel handig om mee te nemen, schoon te maken ed.
-Vliegenspray, over het algemeen tevreden over nergens meer last van, maar toen ik daar mijn eerste flesje kocht was de prijs hiervan :$ 6,- en nu al :$11,- dus ze beginnen langzaam hun prijzen te kennen.
-Anti-klit spray, niks op aan te merken erg goed spul! :)
-Longeersingel, ook erg goede kwaliteit voor :$25,- het is neopreen met stof aan de bovenkant en mijn BWP'er (dat past dan weer wel) doet het er super mee!
-5 sets borstels, ook niks op aan te merken goede borstels!
-Voor de Shetlander en de Appi heb ik ook het bit daar gekocht en dat is na 1 jaar nog steeds intact! Heel goede kwaliteit dus! :D
-Zeeklei, dat spul werk GIGA goed tegen peesblessures preventief en ook als ie een peesblesseure heeft. Daar kan geen ander 'duur' merk tegenop.
-Fleecedeken, deze heb ik dan gekregen maar dan ben ik niet zo tevreden mee, hij gaat snel kapot jammer genoeg. De stof is wel fijn.

Dus zoals je ziet heb ik best veel van Fouganza :Y) Nu moet ik eigenlijk ook nog mijn lijstje HH, Sectolin, BR, Eskardon etc maken ik geloof ik val achterover van mezelf :')

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 09:22

Ik heb een longeersingel van Fouganza en ik ben er blij mee! Hij doet waar hij voor bedoeld is en was niet zo duur €20,- ofzo.

Revanche_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:09

Ik heb een poetstas en handschoenen van Fouganza, en ben er heel tevreden mee, erg fijne kwaliteit! :)

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:09

hafjesliefde schreef:
mlc schreef:

ik heb deze chaps

:) rijd je dan met een jeansbroek? doen de naden niet pijn? Ah die chaps ik weet iemand die die nog heeft, ik vind ze heel mooi aansluiten. Ze zijn niet van leer geloof ik?

ik rijd gewoon in een spijkerbroek, engels en western. Schuurt absoluut niet. Je merkt niets van de naden, alleen opletten dat je geen broek hebt met knopen/ritsen op de achterkant. Zit niet zo lekker en belangrijker, je kan het zadel beschadigen of 't paard in zijn rug prikken (als je zonder zadel rijd)
Ja ze sluiten mooi aan en ik vind het mooi dat ze, netzoals leren rijlaarzen, niet recht zijn aan de bovenkant maar aan de zijkant wat hoger.
Nee, ze zijn niet van leer maar zitten wel zó lekker in zomer en winter. Totaal niet warm, en ook niet extreem koud.

ieneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:18

Ik heb 3 rijbroeken van fouganza en die zitten nog altijd heel goed(eentje is al 2 jaar oud :o )
Maar je hebt daar ook zo van die goedkope handschoenen(ik denk 4 euro???) en die waren bij mij na een maand al kapot!
Dus dat koop je beter van een ander merk :D

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:21

ik vind het een top merk! Ik vind de rijbroek super zitten!

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 21:27

ik zie dat meningen verdeelt zijn :)
is er iemand bij die ook niet van de diksten is? Want ik heb nogal dunne benen en vind dus niet direct een rijbroek die goed aansluit. Hiermee fouganza ervaringen?

merensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:29

Rijbroeken: als je ze op 30 graden wat bliven ze jaren prima (en ik draag ze dagelijks).
Chaps: prima.
Blauw spul voor hoeven: helemaal super tegen mok!!!!
Halster en touwen: prima.
Wedstrijd truitjes: heerlijk spul.

Je moet reeel blijven, een rijbroek van 30 euro is iets anders als een broek van 100 euro.
Ik ben heel tevreden over het fourganza spul als je de prijs bekijkt.
Mijn dochter is slank en zij past de broeken prima.

melaniecr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:10

het is wel een fijn merk voor als je en broek wilt kopen of een longeer touw ofzo haha, maar een zadel is niet van een hele goede kwaliteit ofzo..

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 12:00

al men rijbroeken komen van de deckathlon en ze gaan al jaren mee!
men andere spullen ook !
tis goedkoop en van goede kwalitait!

Zeelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 20:35

over de rijbroeken ben ik niet heel tevreden maar over het algemeen de jassen wel! :D

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 20:43

Ik ben eigenlijk over de spullen wel tevreden :D
Heb een water- en winddichte jas, die ook écht water- en winddicht is.

De broeken gaan bij mij qua kwaliteit toch minimaal een klein jaar mee hoor! Dan worden ze elke week 2x gedragen, waarvan 1x ong. 2 uur (1 uur rijden), en een keer zo'n 4 uur waarvan ong. 1 uur rijden. En het is het enige merk wat mij past :Y)

De handschoenen (niet die hele dunne) heb ik ook, erg tevreden. Shirts zijn ook wel lekker, maar een goedkoop shirt van de H&M doet niet onder..

De sokken: :9 Soort Stapp horse, maar dan 2x zo goedkoop :') Kwaliteit heb ik tot nu toe niet echt iets over aan te merken.

Caps zitten top, en kunnen heel wat hebben, net als de bodyprotector * kan uit ervaring spreken :+ *

En zoals andere zeggen: De prijs/kwaliteit verhouding is erg correct!

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 19:32

Ik ben onlangs nog in Antwerpen geweest omdat ik een witte broek nodig had voor wedstrijden.
Die was niet echt heel goedkoop , ik geloof 50 euro, maar zit helemaal super!
Ik heb er ook transportbeschermers gekocht en die zijn ook heel goed , samen met een mooie opbergtas!
Sokken zijn heel goed want meestal vind ik Stapp sokken een beetje te krap en te kort maar deze helemaal niet!
Ik heb ook 1 hoofdstel vandaar dat ik enkel gebruik om te longeren, het gaat al zeker 3 jaar mee en ik gebruik het toch gemiddeld 2x per week!