Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ayasha schreef:bescherming tegen aantikken en voorkomen van wondjes van steentjes, takken en andere uitsteeksels als je bv buiten gaat. Zelfde als peesbeschermers dus.
Jolliegirl schreef:Ayasha schreef:bescherming tegen aantikken en voorkomen van wondjes van steentjes, takken en andere uitsteeksels als je bv buiten gaat. Zelfde als peesbeschermers dus.
Een peesbeschermer is van voren open... (elastiek)
een bandage is rondom..
Dus het is niet hetzelfde.. want een peesbeschermer beschermt alleen de pezen.
vanLotje schreef:ik snap ook het 'mooie" er niet zo van...ik zie liever een paar harige paardenbenen dan bandages hoor
Brittje schreef:ja, dat kan wel maar waarom rijden die topruiters er allenamaal mee dan ? die krijgen die test heus wel mee ?
en daar heeft geen enkel paard een blessure van over verhitten van pezen door bandages ?
dus dat snap ik dan niet, als die tests dan kloppen ?
ja meestal bandageer je ook tot net onder de buiging van de knie hoor ?
Soraya85 schreef:vanLotje schreef:ik snap ook het 'mooie" er niet zo van...ik zie liever een paar harige paardenbenen dan bandages hoor
Ik snap het ook echt niet. Kan iemand mij proberen uit te leggen wat er 'mooi' aan bandages is?
En als het voor de schone benen is? Voor wanneer moeten ze schoon zijn? Als je ze tijdens concour/wedstrijd verstopt?
Jolliegirl schreef:Brittje schreef:ja, dat kan wel maar waarom rijden die topruiters er allenamaal mee dan ? die krijgen die test heus wel mee ?
en daar heeft geen enkel paard een blessure van over verhitten van pezen door bandages ?
Nu ga je weer vragen stellen.
Ik vroeg om een feitelijk antwoord. Niet om allemaal : Maar maar maar maar maar.
Dus nogmaals
Ayasha : Het zijn gewoon 2 verschillende dingen, met 2 verschillende werkingen. Waarvan er één voor mijn ogen geen werking heeft die goed is voor het paardenbeen
Jolliegirl schreef:Brittje schreef:ja, dat kan wel maar waarom rijden die topruiters er allenamaal mee dan ? die krijgen die test heus wel mee ?
Ayasha : Het zijn gewoon 2 verschillende dingen, met 2 verschillende werkingen. Waarvan er één voor mijn ogen geen werking heeft die goed is voor het paardenbeen
Ayasha schreef:Enlighten me, wat is het verschil in werking?
Joolien schreef:
Citaat:Onderzoekers en dierenartsen richtten zich recentelijk op de mogelijk negatieve kanten van het bandageren. Pezen blijken namelijk erg slecht tegen hoge temperaturen te kunnen. Als het spreekwoordelijke kookpunt wordt bereikt, raakt peesweefsel beschadigd.
Citaat:Wallstreet heeft op stal een beentemperatuur van 33,5 graden Celsius en blijkt onder de bandage geen verhoging te krijgen door stapwerk. Tijdens zijn draf- en galopoefeningen neemt de temperatuur echter met sprongen toe, tot wel 38,6 graden. Aangezien de temperatuur pas kritisch wordt bij 43 tot 45 graden, lijkt er in dit normale dressuurwerk geen gevaar te schuilen.
Illusion schreef:dat top ruiters er mee rijden zegt niks, dat zijn geen feiten niks. ik snap dus ook niet waarom dat steeds aangehaald wordt. de onderzoeken zijn wél feiten.
en daarbij denk ik dat 't grote deel van de topruiters het wél doet voor de ''mooi'' want anders kunnen ze er net zo goed goede peesbeschermers op doen, dat scheelt 'n hoop werk.
Jolliegirl, ligt er ook aan welke peesbeschermer