Goedkoop/Kwaliteit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mang

Re: Goedkoop/Kwaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 18:11

duur hoeft niet altijd goed te zijn hoor,
ik maak vaak genoeg mee dat ik expres een dure versie neem die binnen een week slecht is, en dan de goedkope neem die vele malen beter is.
en ik ga liever voor goedkoop en vaker kopen, dit omdat ik zuinig met mijn spullen omga en met iets goedkoops ook lang zat kan doen ;)

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 18:14

ik geef max 10 euro uit aan een halster
en deze gaat nu toch al 3 jaar mee
bostels zo min mogelijk geld maar toch netjes (we hebben een hond die ze regelmatig meeneemt)
zadel kies ik wel goede kwaliteit maar is dan 2de hands
hooftstel ook een goedkope maar toch van een heul goede kwaliteit(uitverkoop bij arthur)
duur hoefd niet goed te zijn mijn zadel bv

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 18:16

Zadel en evt. hoofdstel/beenbescherming moet wel van goede kwaliteit zijn vind ik.
Maar een hoofdstelletje voor af en toe koop ik gewoon voor een tientje hoor. Net als halsters en dekjes, de ene keer kost het misschien een tientje, de andere keer geef ik er vijftig aan uit.

Duur is zeker niet altijd beter, en goedkoop niet altijd slechter.
Wel vind ik dat een zadel moet passen. Als het een zadel van 300 euries is die goed past heb ik die liever dan een zadel van 2000 die net niet lekker ligt hoor...

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:50

koop van tuig liever wat duurder .. heb zelf een dobert hoofdstel die blijft zeer fijn van kwaliteit vind ik .. heb een pagony gehad die blijven erg stug en scheuren- zadel vind ik nog belangerijker en daar mag best wel wat euries in gestoken worden...

dekens / ik heb eerst HH dekens gehad ..vind het bout kwaliteit sorry/ scheurde heel snel pasvorm erg slecht . ben overgestapt naar bucas dekens slijtvast pasvorm super maar wel een stuk duurder hahah

ik ben van mening goedkoop = duurkoop vaak.

van shampoo's halsters of touwen / dekjes(hkm gentley) hoeven niet zo duur te zijn hals het maar goed past dan vind ik het al best ;)

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:40

ik denk dat ik een beetje een middeklasser ben.
mijn hoofdstel en zadel zijn van kiefer, ik heb wel eens goedkopere hoofdstellen gehad maardat was het dan toch niet helemaal en ik vind kiefer een hele goed prijs kwaliteitsverhouding heeft, het hoofdstel heb ik nu bijv al iets van 8 jaar en hij is nog steeds mooi, mijn zadel heb ik nu 13 jaar en kreeg laats van de zadelmaker te horen dat ik hem goed onderhou, en dat terwijl ik helemaal niet zo zumig ben.
mijn laarzen zijn van moantenhorse, over mountenhorse heb ik eigenlijk de zelfde mening, goede kwaliteit voor wel best geld maar niet de hoofdprijs.
verder zal ik nooit meer betalen als 100euro voor een broek,ik vind bijv eurostar een fijn merk, voor dekjes nooit meer dan 30euro en halsters nooit meer dan 20euro.
en met borstels, tja, ik heb wel een paar oster bosrtels maar ik vind ze eigenlijk niet echt fijn, dus ik heb net zo lief goedkope.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:41

Een zadel moet goed zijn, en voor kwaliteit betaal je nu eenmaal.
Liever een goede tweedehandse die z'n waarde behoudt dan een flutding waar je je paard mee stukrijdt.
Redelijk goedkope hoofdstellen zit ik niet zo mee, met goed onderhoud is er hier nog nooit eentje stukgegaan.

Halsters en poetsspulletjes zijn goedkoop hier, al wil ik dan wel weer 'rare' dingen als massageborstels aanschaffen omdat m'n paardje daar zo van kan genieten ;)