Innova boomloze zadels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:11

Er zijn inderdaad een aantal Duitse leveranciers die papieren mallen hebben. Het is alleen schandalig dat ze van het bedrijf uit de exacte maten wel beloven, maar niet geven...

De Trekker zit niet zo smal, maar dat hangt ook een beetje van het model af. Er komt een nieuwe aan, Trekker delux (geloof ik) dat is de vervanger van de Adjust, die krijgt een andere zitting (heb ik nog niet gezien) en heeft afneembare wrongen...die wrongen scheelt enorm in de brede zit beleving, vind ik zelf. Zer leveren er nu ook een kwijl mooi lamsvacht zitting bij....

Bedenk alleen nogmaals... wanneer boomloos zal de voorkant mee omhoog gaan met de glooiing van het paard mee en ook de zweetbladen kunnen gewoon naar buiten buigen, omdat de pommel maar een heel klein eindje in het zadel zit en alleen verhindert dat het zadel inzakt over de schoft.

Tsja...esthetisch.... dan moet er een barok zadel op en dito hoofdstel + een Spaanse schone :+

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:19

Citaat:
Tsja...esthetisch.... dan moet er een barok zadel op en dito hoofdstel + een Spaanse schone

Je hebt mij nog niet gezien :D

Mac

Re: Innova boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:35

Ik ben wel benieuwd naar de westernuitvoering van dit zadel :o . Ga je die ook proberen te bemachtigen Buitenzinnig?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 11:37

Citaat:
Ik ben wel benieuwd naar de westernuitvoering van dit zadel . Ga je die ook proberen te bemachtigen Buitenzinnig?
Ik heb een afspraak met ze op de Equitana... of er voor die tijd wat wordt opgestuurd, weet ik niet... ze zijn de site aan het updaten en over een weekje ga ik die vertalen.
Citaat:
Je hebt mij nog niet gezien :D
Laat me raden: blond, blauwe ogen en 130 kilo :+ :P :o

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 22:22

Ik heb hier thuis een zwarte corazon liggen van de firma Innova, spaans model.

Je moet inderdaad wel een paard hebben met weinig tot geen schoft.

Evt. kun je tussen de kussens en het bovenste zadelblad nog vulling c.q. stukje vilt doen, wanneer je paard toch iets schoft heeft.

Voor zo nu en dan eens bijv. showtje vind ik het grappige zadels, maar geloof niet dat ik het op de meeste paarden dagelijks durf te gebruiken.

Ben dan wel beneieuwd naar de drukverdeling over de rug . Nu rijd ik zelf eigenlijk alleen zadels MET traditionele boom,

zadel kun je bij ons , vlakbij Hoogeveen wel komen bekijken.
Stuur maar pb

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 07:37

Voor de geintereseerden: ik heb ondertussen besloten mijn Hidalgo maar weer weg te doen, de kussens geven bij mijn worst op poten toch weer te veel druk op een plaats, ik durf het niet aan. (maar die van mij is dus echt diiiiiik! :Y) )

En Barrye: hoe doe jij dat dan met de singel?, bij die van mij zat de singel zo ongeveer op de hoogte van haar navel. ( ligt mssch ook aan het postuur?! :P )

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 09:33

Bij mij vielen de aingelstoten aardig normaal.
Andalusier van 160 cm en wellicht andere bevestiging van de singelstoten?

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 13:08

Ik ken alleen het spaanse model van innova maar dan van de plaatjes, en wist dus niet dat ze ook western modellen hebben. Ze hebben we artistieke foto's moet ik zeggen maar echt een foto van de zijkant had ik liever gehad. Ben erg benieuwt naar de western modellen in het eggie aangezien ik nog steeds rondkijk voor een leuk westernzadeltje voor erbij.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 17:26

Citaat:
Bij mij vielen de aingelstoten aardig normaal.
Andalusier van 160 cm en wellicht andere bevestiging van de singelstoten?

Lag bij mij op een crusado anda van 155, maar wel met een bol merriebuikje. Ik had het oude model, de bruine, en die had nog geen v-verbinding, misschien is dat het verschil.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 18:26

peaches schreef:
Ik ken alleen het spaanse model van innova maar dan van de plaatjes, en wist dus niet dat ze ook western modellen hebben. Ze hebben we artistieke foto's moet ik zeggen maar echt een foto van de zijkant had ik liever gehad. Ben erg benieuwt naar de western modellen in het eggie aangezien ik nog steeds rondkijk voor een leuk westernzadeltje voor erbij.

Moet ik jou ook op de hoogte houden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 19:45

ooh hier interesse in de westernmodellen!
en dan voornamelijk voor een poown met een kort ruggetje..
moet je er dan ook nog speciale inlages en dergelijke bij gebruiken of volstaat een kwalitatief goede pad?
vind ze er mooi uitzien.

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 20:50

Nou ik zou wel wat echte duidelijke foto's willen en ook wat meer over de opbouw ofzo. Ik vind die freeform echt zo mooi maar ik vind hem nogsteeds te lang. Circle y heeft nu ook een boomloos, ook super mooi maar 68 centimeter lang en dat vind ik echt veeelste lang. ja en het is voor erbij aangezien ik nogsteeds helemaal weg ben van mijn Dream en me haast niet kan voorstellen iets beters of fijners te vinden wat prijstechnisch ook nog intressant is.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 10:41

peaches schreef:
Nou ik zou wel wat echte duidelijke foto's willen en ook wat meer over de opbouw ofzo. Ik vind die freeform echt zo mooi maar ik vind hem nogsteeds te lang. Circle y heeft nu ook een boomloos, ook super mooi maar 68 centimeter lang en dat vind ik echt veeelste lang. ja en het is voor erbij aangezien ik nogsteeds helemaal weg ben van mijn Dream en me haast niet kan voorstellen iets beters of fijners te vinden wat prijstechnisch ook nog intressant is.

Kan allemaal verzorgd worden.... of met zn allen naar de Equitana gaan, waar ze met alle zadels etc. staan.... ;)
De kortste FF is 62cm, het deel waar jij zit is echter slechts 52cm lang... de voorkant vóór de pommel heeft een flare (buigt naar buiten uit) zodat de schouders niet gehinderd worden en de back jockey gaat ook iets omhoog, zodat de skirts niet in de lendenen prikken...bovendien is het allemaal soepel.
Jeddah heeft die Circle Y getest...misschien is dat de beste persoon om het aan te vragen?

Darkchrystal: Op de site staat dat ze er wel een goede pad onder adviseren... ik neem aan dat het met een redelijke westernpad ook kan...die heb je tenslotte in alle maten, vormen en diktes. (en prijzen)

*edit* welk van de westernmodellen vinden jullie interessant? De goedkoopste - Amy - zou ik zelf niet direct aanraden...ziet er uit als een Hilason en heeft weinig "vorm" van zichzelf (die heb ik ooit een keer gezien bij de fabrikant...vond het weinig spectaculair) die andere heb ik niet van dichtbij gezien, maar dat ziet er zelfs op de foto al beter uit....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:20

amy vind ik niet wat.
voor mij, monty of de abey,die vind ik er mooi uitzien.
ik ben dus benieuwd welke pads zij zelf aanraden...om de druk góed te verdelen.
en hoelang ze zijn...en hoe goed het leer zich houdt.
zou een fijn zadel zijn voor langere ritjes.
de freeform zal voor mijn pony te lang zijn vrees ik.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:36

De lengte van het zadel hangt af van welke zitmaat je kiest...het staat er ook bij. 63cm in zitmaat 16" en 58cm in zitmaat 15"

Ik heb ze nog niet irl gezien, dus kan niet persoonlijk oordelen over de kwaliteit van leer en afwerking. Sommige merken zijn alleen al maar duur vanwege de "naam" (het merk) en laten net zo goed hun spullen geheel of gedeeltelijk in lage lonen landen maken...dat kan Pakistan zijn, maar ook in Zuid- en Midden Amerika.
Aan de andere kant: de meeste mensen lopen weg met BF, terwijl dat ook uit India komt en daar doen ze ook best lang mee, mits netjes onderhouden. Dus wat betreft kwaliteit wil ik die producten zeker niet afschrijven....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:41

ik zag nadat ik dit berichte tikte inderdaad de lengte.
qua dressuurzadel zit ik op 17,5...net ertussenin,dus.

barefoot was ik op zich tevreden mee, jaren mee gereden maar op mijn eigen pony schuift het helaas.
ben echt benieuwd naar dit zadel irl...
misschien koop ik er wel een.
kan altijd retour(althans,dat denk ik)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:51

Anoniem schreef:
ik zag nadat ik dit berichte tikte inderdaad de lengte.
qua dressuurzadel zit ik op 17,5...net ertussenin,dus.

barefoot was ik op zich tevreden mee, jaren mee gereden maar op mijn eigen pony schuift het helaas.
ben echt benieuwd naar dit zadel irl...
misschien koop ik er wel een.
kan altijd retour(althans,dat denk ik)

Ik kan navragen wat hun policy is... over het algemeen mag je goederen ongebruikt, binnen 8 dagen, retour zenden. Ik kan het zo 1 2 3 niet terugvinden op de site, maar dat is het Europese recht.

Moet ik bemiddelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:54

als je het eens wilt vragen?
welke meest geschikt is voor korte ruggies(en bol,niet breed)...
en welke pads zij aanraden?
wil er eigenlijk weleens een proberen ja...

(alleen niet deze maand...tenzij ik geld win. :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:55

Ik heb er na het starten van dit topic een tijd geleden eentje besteld. Een dressuurmodel. Het zadel was ontzettend scheef (zo scheef dat je het echt cm'ers scheelde aan de voorkant en in de zitting!). Na hiervan melding te maken bleek het neit mogelijk een recht zadel te ontvangen en kreeg ik mijn geld terug...
Ik zou het iedereen dus zeker afraden. De kwaliteit liet ook echt te wensen over.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:57

Oh zeg Fellor, da's ernstig :oo en bepaald geen reclame :n !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:08

wow!!!
dat is slecht....
en nog slechter vind ik dat ze je geen recht zadel kunnen sturen schijnbaar...

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:17

Vind het een beetje vreemd verhaal, er zijn al meerdere mensen hier in de topic die het zadel hebben en niks over scheefheid. En hoezo kunnen ze geen recht zadel sturen? Had je ook foto's gemaakt? ben namelijk dan wel erg benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:28

Ik heb inderdaad foto's gemaakt. Ik zoek ze even op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:37

Hierbij de foto's.

Op de eerste foto zie je hoe scheef de voorkant is (zie de rode lijn)
Op de tweede en derde foto zie je het verschil in dikte van het kussen links en rechts
Op de vierde zie je dat het hele zadel aan de linkerkant langer is

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik kreeg overigens wel keurig antwoord op al mij e-mails etc.

De derde foto doet het niet omdat er l*l in de mijnalbum code voorkomt :Y) *opgelost*

Ik heb trouwens inmiddels een startrekk espaniola waar ik erg blij mee ben :j

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:04

Ik probeer dit een beetje delicaat te brengen.... OMGWTF!.. *kuch* wat een fiets prutswerk.