Myler bitten..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Myler bitten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 09:49

Ik heb hier nog een 13.5 cm bustrens level 1 liggen. Dus die hierboven ook op de foto staat. Ooit een paard mee gereden en dat was geen succes.
Bij mijn eigen paard is het bit te groot (terwijl ze normaal ook 13.5 heeft). Dus ook nooit geprobeerd.
Maar bevalt een Myler met tongboogje (level2 of 3) nu beter dan de level1? Een hoge tongboog is namelijk lang niet altijd vriendelijker of wat dan ook.
Vroeger mocht je niet met level 2 of 3 starten op wedstrijden, nu wel overigens.
Zijn er ook neppers te koop?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 09:55

aslo schreef:
Vanwege het feit dat Myler pretendeerde dat paarden op Myler's beter kunnen slikken, is er destijds een onderzoek gestart om te zien of dat dit idd waar was. Uit het onderzoek bleek dat de paarden juist op een Myler bit minder vaak slikten dan op de 3 andere geteste bitten. We hebben diverse Myler's geprobeerd bij diverse paarden hier, geen goede resultaten, onze paardjes liepen allen fijner op een 'normaal' bit.

Ik zit hier net een onderzoek te lezen waarbij vier verschillende trenzen getest zijn, en waarbij de conlusie was dat er geen verschil is tussen het merk trens, en halster of bitloze optoming :?