Zacht bitje, gevoelig mondje.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 09:31

Flynn schreef:
Hoi.

Ik zoek een zacht bitje voor mijn paard.
Ze is heel erg geneigd om veel te diep te gaan lopen en is ook wat bang in de mond.

( Ik heb dit paard overigens nog maar 2 week. )

Ik weet zeker dat er verder niks met t paard aan de hand is.
Ik heb al enkele bitjes geprobeerd.

Er zijn geen zachte bitten, maar zachte handen, als het paard te diep loopt komt dat niet door het bit, hoe is het zadel, jou zit, is het gebit gecontroleerd?
Je hebt het paard nog maar 2 weken, waarom ze angst heeft voor het bit zou je eens kunnen vragen aan de vorige eigenaar , die heeft misschien wel een harde hand gehad en het dier erge pijn gedaan in de mond.
Denk niet dat het heel veel uit maakt welk bit je dan hebt, met leer kun je ook heel veel pijn doen als je te veel in de mond zit, als er een bit in de mond van het paard zit moet je er van af blijven en alleen het bit gebruiken waarvoor hij echt echt is, anders misschien eens een tijdje zonder bit gaan rijden en je eigen techniek ontwikkelen en pas als die ok is weer eens een bitje in doen, voor de verfijning, maar helaas word het bit vaak gebruikt voor het grove werk, ja en dat doet pijn, maar dat zou je bij de vorige eigenaar kunnen gaan vragen en zelf geduld hebben, je hebt het paard nog maar 2 weken, trek er eens een half jaar voor uit om mekaar te leren kennen en vertrouwen, zoek de oplossing nooit bij het bit.