Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Precious20 schreef:Toen mijn paard voor het eerst met een WoW gereden werd, waggelde hij door de baan alsof hij zat was. Hij moest zijn balans weer helemaal opnieuw vinden (en ik trouwens ook!). Dit heeft even geduurd en toen waren we ermee vertrokken.
Frasier schreef:TS: gewoon even doorzetten, paard wordt niet direct Totilas met een wow, maar het kan zijn dat je oude zadel zo slecht druk verdeelde dat nu door optimale drukverdeling behoorlijk scary is voor je paard.
Afwisselen met het andere zadel..... ja, als je zelf niet zo'n hele dappere ruiter bent, kan ik mij hier wel in vinden.
En eens een buitenritje? Geen spanning etc. ?
Een zadel is geen tovermiddel, maar gewoon een gedeelte van je ruiter-zijn wat in orde dient te wezen.
Citaat:Uhm, paard was bijna Totilas voor het een wow zadel kreeg..
Pollux schreef:Na veel zadelproblemen (zie topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=117&t=1267606 besloten om een wow zadel te proberen. Hier was ik erg enthousiast over, mijn paard liep fijn (ze was echter net in opbouw na een spierprobleem, dus kon toen niet vergelijken met hoe ze normaal loopt) en over gegaan tot aanschaf.
Bubsj schreef:Schangah, ik quote TS eventjes:Pollux schreef:Na veel zadelproblemen (zie topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=117&t=1267606 besloten om een wow zadel te proberen. Hier was ik erg enthousiast over, mijn paard liep fijn (ze was echter net in opbouw na een spierprobleem, dus kon toen niet vergelijken met hoe ze normaal loopt) en over gegaan tot aanschaf.
Zoals je daar leest staat er dat op dat moment ervan uit werd gegaan dat het door het opbouwen kwam. Er was een probleem bekend. Daarnaast geeft TS aan dat met proefrijden het paard wél fijn liep.
Een zadelmaker heeft geen rontgenogen natuurlijk. Ben het met je eens dat een zadelmaker dit soort zaken moet opmerken, maar vaak kiezen mensen juist voor een nieuw zadel nadat er problemen aan het licht zijn gekomen om voor een goede opbouw te zorgen, en dan loopt niet elk paard optimaal. Mijn paard kwam ook uit een blessure (geen rugproblemen) en liep niet best de 1e keren. Maar wij waren daarvan op de hoogte, en dus is er gewoon een zadel op aangemeten.
Vippie schreef:Het kan nog zo mooi liggen maar als het paard er niet mee kan bewegen houdt het snel op. Op elk potje past een dekseltje, en de Wow is blijkbaar niet jouw dekseltje.