idefix4 schreef:Mss kort door de bocht, maar een Hulzebos is wel goedkoper dan een Wow? Wow is een duur zadel. Volgens mij nieuw boven de 2.000 euro toch? Dit omdat je je topic startte met de opmerking dat je Hulzebos al prijzig vond? Ik heb laatst een Silhouette zadel uit mogen proberen en tot nu toe staat die boven aan mijn verlanglijstje. Als ik mijn stubben kwijt ben, ga ik er één bestellen! Mijn Stubben was ook heel fijn voor mij, maar hij bleek niet te passen op mijn paard. Nu rijd ik met een ander zadel: een premier. Een goed zadel ook, maar ja, na het uitproberen van Silhouette, voelde ik wel verschil in kwaliteit. Google maar eens op Silhouette saddlery. De premier is natuurlijk ook te koop haha.
Ik leer bij een zadelmaker die Silhouette heeft en die heeft een uitstekende service en snelle levertijden. En niet alleen voor mij omdat ik er leer.![]()
Verder kan over elke zadelmaker een goed verhaal en een slecht verhaal geschreven worden. Ik ken er inmiddels een aantal en allemaal streven ze naar hetzelfde: Een tevreden klant en een goed zadel op het paard. Vaak hoor je de klagers beter dan de tevreden klanten. De echt goeie herken je aan het gebrek aan tijd.Kijk maar eens ook op de auto-fora, als je dat allemaal leest, ga je ook fietsen...
Hoi ik heb het zadel gegoogled (Silhouette saddlery) maar ik moet zeggen dat ik er maar weinig van kan vind? ook op marktplaats helemala niets.
een wow zadel heb je voor 2450,- dus dat is wel heel veel geld.. maar ik zoek een goed zadel het liefst wat goedkoper natuurlijk daarom ben ik ook een beetje rond aan het kijken ik sta voor alles open!

Kijk maar eens ook op de auto-fora, als je dat allemaal leest, ga je ook fietsen...
Zonder gekheid, Diederik van Silfhout heeft het zadel eerst flink getest en daarna is het pas op de markt gekomen. De meesten worden verkocht zonder reclame, omdat het zadel zichzelf verkoopt. Eén keer rijden en je bent verkocht! Maar er zijn er inmiddels al wel een aantal in gebruik in NL. Hij meet het zadel aan op je paard, het is dus echt maatwerk en dit zadel is nog niet zo lang op de Nederlandse markt. Onze pony heeft als enige in NL ook een Silhouette ponyzadel op zijn rug. (Een GP) Maatgemaakt! Stubben was te smal voor hem. Op bokt is die bekend als Richters' Prince en ik weet zeker dat er foto's van te zien zijn. Verder kun je op mijn hyve 'het zadel van Diederik' zien. Er is inmiddels meer keus. Sommigen vinden het een heel gaaf zadel anderen vinden het spuuglelijk. Er is ook een 'klassieke' versie verkrijgbaar. Die op mijn hyve is een zadel met alleen het onderste blad. En ik heb die geprobeerd en het rijdt echt zalig! Die met alleen het zweetblad (one flap) rijd ook super.
Ik weet inmiddels dat er legio oplossingen zijn.