Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)8nnemiek schreef:Ik denk dat de mensen hier boven, die er wel problemen mee hebben gehad, misschien een ouder boomloos zadel hadden? Zonder vps?
connie1964 schreef:Hoe liggen de prijzen van een bob marshall trouwens?
connie1964 schreef:hmm kan nu een prachtig mooi dale chavez zadel kopen....zucht dilemma dilemma....
blijf erbij dat een boomzadel gewoon stugger is en boomloos veel soepeler.
t Feit dat je zelf wat moet wennen vind ik niet zo erg, ik maak lange ritten en vind t eigenlijk t belangrijkste dat mijn paard zo gemakkelijk mogelijk loopt en vrijheid heeft.
Kaspar schreef:Voor ons nooit meer boomloos.
Het zadel lag in de eerste instantie prima en voldeed ook goed voor de normale ritten en training. Maar vanaf het moment dat ik mijn paard zwaarder ging belasten (hele lange ritten en zwaardere trainingen) begonnen de problemen. Paard kreeg flink last van zijn rug.
Daar in tegen zat het zadel voor mij wel super.
Nu rijden wel al weer een flinke tijd met boom en m'n paard loopt weer als een zonnetje.
Ik had overigens een zadel van barefoot.
jua32 schreef:Hoi,
Ik rijd al een paar jaar met een Barefoot Cheyenne boomloos zadel.
Een veelzeidigheidszadel zeg maar. Bevalt me super. Voordeel is ook dat je alles voelt.
Als me pony een beetje bokkerig is voel ik het meteen. Ik zou niet meer anders willen.
Mvg Juanita.