Iemand ervaring met Tekna zadels?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: Iemand ervaring met Tekna zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 20:19

Je zit er wel leuk op vind ik. Steun heb je denk ik wel, maar goed als ik hem gebruik dan is het op mijn pony van 1.20, dusja heb je van de pony uit al weinig steun ;). Moet hem nog eens uitproberen een grote. maar ik vind het wel een heel mooi zadel. Mooie kwaliteit.
Wel oppassen met laten vallen, pony sprong achteruit met zadel los op de rug (ivm aansingelen), zadel viel op de grond en klein stukje kunststof van de lepel af (moet net op een steentje geland zijn), erg jammer dus, veel mooier dan wintec, maar wel oppassen :).

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 19:36

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 22:13

Zijn de wrongen, net als wintec, eigenlijk aanpasbaar?
Met klittenband ofzo? En de beugelriemen zijn zo te zien ook van kunstof, hoe bevalt dat? :)

Linda1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 22:32

Als je een zadel van kunstof hebt, kun je het beste ook kunstof beugelriemen gebruiken. Dit werdt ons verteld toen wij een Tekna zadel kochten, i.v.m het vetten/olien van lederen beugelriemen.

Het voordeel van kunstof beugelriemen is dat je ze niet telkens hoeft te verwisselen.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 23:37

@ Ambrasoft ja de wrongen zijn aanpasbaar net zoals die van de wintec zadels .... ik heb ook kunstofbeugelriemen maar dan van BR erg makkelijk en gebruiksvriendelijk haha

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:03

Ik wil er eigenlijk wel eens op zitten, maar er zijn niet veel zadelmakers die ze hebben, of wel? :+

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 07:15

Als iemand er eentje 2dehands zoekt ;), ttz eigelijk amper gebruikt. slechts een keer of 3 mee gereden, maar ik vind hem nog steeds niet super liggen op mn merrie.

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:26

Als je er 1 wil uitproberen. Je bent van harte welkom om een keer mijne uit te proberen. Mn merrie is superbraaf dus daar kun je zo opstappen. K weet alleen niet waar je woont. Ik woon in omgeving hardenberg

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:08

Zilvermoon schreef:
Als je er 1 wil uitproberen. Je bent van harte welkom om een keer mijne uit te proberen. Mn merrie is superbraaf dus daar kun je zo opstappen. K weet alleen niet waar je woont. Ik woon in omgeving hardenberg

Ik woon dichtbij Eindhoven, Hardenberg is me net iets te ver. Jammer;)

Weet iemand mischien een zadelmaker die ze heeft, ik zou ook graag passen bij mijn Haflinger. Ik heb er zelf niet bepaald oog voor, dus bestellen word hem ook niet.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 10:38

Tweespan in Boornbergum heeft ze. :)

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 10:49

Ik heb een bruin tekna dressuur zadel besteld voor mijn haflinger :D .
Maar moet nog ongeveer 3 weken wachten |( .

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:49

Ik woon bij Eindhoven, Boornbergum is een beetje ver denk ik dan :o

Maaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:39

Ik heb ook de Tekna Dressuur voor mijn korte rondgeribte arabiertje. Hij ligt als een huis en ik vind hem goed zitten!

Een aanrader wat mij betreft, maar ik heb hem nog niet zo lang dus ben benieuwd naar ervaringen van langduriger gebruik.

xMaykee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 22:18

galley schreef:
Zilvermoon schreef:

Weet iemand mischien een zadelmaker die ze heeft, ik zou ook graag passen bij mijn Haflinger. Ik heb er zelf niet bepaald oog voor, dus bestellen word hem ook niet.
Hee Esmé! Lisanne bij ons op stal was ook opzoek naar een nieuw zadel en heeft ook de zadelmaker langs laten komen en deze had wel Tekna zadels, ik zal eens vragen welke zadelmaker het is. :) Aangezien hij in Veldhoven komt, zal hij ook vast wel in Waalre komen.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:38

Zijn er nog meer ervaringen over dit zadel?
Zou het geschikt zijn voor een tuiger?

Linda1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 22:34

galley schreef:
Zilvermoon schreef:

Wij hebben ons Tekna zadel bij Ruiterschop Boxmeer in Boxmeer gehaald. Wij hebben een vzh, maar ze hebben daar ook het dressuur model.