Heel verschillend. In de winterperiode (als paard niet de hele dag op het land staat, of een deken omheeft) dan was ik de dekjes niet zoveel. Nu in de zomer, in de wei met gedeelte van zand (lekker rollen ) moet ik ze echt om de 3 keer wassen.
Als hij flink gezweet heeft gaat het na het rijden de was in. Anders na twee a drie keer rijden. Witte dekjes gaan hoe dan ook meteen de was in. Zelfde voor winterdekens. Max. 1 week dan in de was. Is ook voor het behoud van je spullen vind ik.
demyxparis
Geplaatst: 11-07-10 08:59
ik was meestal mijn dekjes gewoon als het nodig is
Meestal wissel ik wel na een paar keer rijden met een ander dekje, dat vieze dekje doe ik ergens die week in de was
birte
Geplaatst: 11-07-10 10:29
soms gaan ze na 1 keer al in de was en soms na 5-6 keer licht er gewoon aan hoe vies die is. nu heb ik ook een stapel dekjes dus gooi de vieze bij de was en pak gewoon een schone, en mijn moe zorgt er weer voor dat ze weer schoon in de kast komen te liggen
Ik rijd boomloos en die pad gaat vrij wenig de was in. In de winter eigenlijk niet. (pony zweet dan ook bijna niet) en meestal 3 - a 6 keer in de zomer.
De 'gewone' dekjes die ik vroeger had waste ik wel vaker. 2 a 3 keer per maand ongeveer.
Ik was mijn dekjes wanneer deze vuil of bezweet zijn. De ene keer meteen na het rijden en de andere keer kan ik er zo een paar dagen mee rijden. Hangt helemaal van het weer en de training af.
Xxman0nxX
Geplaatst: 12-07-10 20:18
als het vies is, of als het onder het zweet zit!
_Fleurtje_
Geplaatst: 14-07-10 11:41
Ik denk zo'n 1 keer per week en als het nodig is eerder.