Wat zijn nou op maat gemaakte merken zadels? ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ReneeMonty

Re: Wat zijn nou op maat gemaakte merken zadels? ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 20:02

Ik ben zelf erg tevreden over mijn daaleman zadel, het is een oud zadel de modernere heb ik ook weleens op gereden die zijn ook erg fijn. :D Heb toevallig vanmorgen Daaleman nog bij mijn paard gehad om te kijken of het nog aan te passen was want het zadel lag niet meer goed. Hij is heel eerlijk in wat er mogelijk is mijn zadel moesten de kussen van aangepast wat mijn zadel niet meer waard is als ik hem zou willen verkopen of later zou inruilen. Dit verteld hij erbij wat erg fijn is om te weten, laat wel het zadel aanpassen aangezien ik er al 5 jaar tevreden over ben. Vandaag is het donderdag en maandag kan ik hem alweer terug krijgen, ook de snelle service is super je bent geen eeuwen je zadel kwijt als hij dus weer aangepast moet. Ook is er snel een afspraak gemaakt ik heb niet lang gewacht voor hij kon komen. Heb nog nooit een op maat gemaakt zadel gehad maar als ik zo afga op hun service/eerlijkheid enz denk ik dat die ook goed zijn. Ze denken goed mee wat jij nodig hebt en zullen proberen het zadel zo te krijgen als jij wil als dat mogelijk is. Heb naast mijn daaleman zadel (die ik trouwens ergens anders 2ehands vandaan heb) ook een ander merk zadel tweedehands daarvandaan. Die zag er heel netjes uit helemaal nagekeken voor een schappelijke prijs, erg tevreden ook over dat zadel. Als ik een keer een op maat gemaakte wil hebben voor mijn paard ga ik zeker naar Daaleman.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 07:14

Wij hebben een Albion en een Frank Baines, beiden top zadels en beiden kunnen geheel op maat gemaakt worden. De Albion hebben we nu bijna 4 jaar en ziet er nog als nieuw uit, de Baines hebben we nu bijna 9 maanden en bevalt dito super.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:59

Als je Hulsenbos zadels fijn vind maar niet over de service te spreken bent
Moet je bij Arno Brand zijn ( hij komt van hb af geloof ik ) zadels zijn bijna hetzelfde maar service is 100% beter
Zadels zien er perfect uit

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 19:46

Ik heb een Frank Baines in bestelling. Ik kan er nog niet veel over zeggen, omdat ik 'm nog niet binnen heb.
Wel vond ik 'm met proefrijden fijn zitten, ik zat echt op m'n zitbeen knobbels. Verder kon ik merken dat m'n paard veel schoudervrijheid had. Hij liep er erg gemakkelijk mee. De leerkwaliteit leek erg mooi. En de kussens zijn ontzettend zacht.

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 19:57

Daaleman, Daaleman en nog eens Daaleman :D

Zij hebben voor mij een 19 inch zadel gemaakt en ik ben er zeer tevreden mee (paard ook). Ik ben ook geen slanke den, ben zelf 1.75m en mijn paard 1.65m en toch hebben ze een zadel weten te maken waarmee zelfs een lange vriendin van me goed op mijn paard kan zitten. En ik zelf uiteraard ook.

Service is altijd uitstekend, ze nemen de tijd voor je, zijn eerlijk, zeggen het als het niet kan/past en ze proberen het beste te zoeken voor ruiter en paard. Het leer wat ze gebruiken is van prima kwaliteit, ook na jaren gebruik ziet mijn zadel er nog goed uit. Opvullen was de 1e keer gratis, 2e keer was het €80. Verder zijn het gewoon hele mooie zadels met een fijne zit. Het geld dubbel en dwars waard! Qua prijs zijn de zadels bijna net zo duur als de topmerken fabriekszadels, maar daarvoor heb je wel een perfect passend, op maat gemaakt zadel, plus de service en het advies van echte vakmensen. Ik zou het wel weten als ik jou was ;) .

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 22:30

Ik ben zelf vrij kort en heb ook nog eens onzettende korte pootjes.. Toen ik voor het eerst op een WOW ging zitten wist ik niet wat ik meemaakte :P
Doordat je keuze hebt uit verschillende wrongen en de zweetbladen in verschillende standen kunnen (die van mij staan naar voren..) en je beugelophanging ook nog eens op verschillende manieren kan, zit ik echt heel fijn. Ook kun je dmv de lucht her en der wat extra pompjes krijgen zodat je helemaal optimaal zit :D
Het zadel bestaat trouwens uit standaard onderdelen die samengesteld worden. Wel kun je bijv. je zweetbladen verkort krijgen.

Marsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 19:36

Ik heb na een lange zoekttocht gekozen voor het Frank Baines dressuurzadel.
Ik heb em nu een jaar en ben er nog steeds helemaal blij mee en mijn tinker ook !!