Springen met een dress zadel, kan dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 12:21

Je kan gewoon met een dressuurzadel springen. Je word alleen met je kont weer in het zadel geduwd. Dus echt fijn springen doet het niet.

CoronaLime

Re: Springen met een dress zadel, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 12:30

Is ook niet zo best voor de rug van je paard. Door de lange zweetbladen komt er véél meer druk op de schouder van je paard.

Als ik jou zo hoor zou ik gewoon voor een vzh zadel gaan, kan je álles mee doen!

amber2588

Re: Springen met een dress zadel, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 12:35

Ik doe het ook, het was 1x wennen, maar daarna lukte het prima, je moet iets meer naar voren komen voor je gevoel - is mijn ervaring. Zolang je je beugels korter doet en niet gigantisch veel kniewrong hebt lukt het best.

Als je denkt dat het toch niet lekker zit is een dressuurgericht veelzijdigheidszadel misschien een idee.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 12:39

Een dressuurzadel is niet gemaakt om ermee te springen. Het is ook niet heel ideaal voor jezelf/je paardje
als je amper springt ééns voor de afwisseling o.k.
Maar zou als ik jou was voor een VZH zadel gaan, je hebt ook vzh zadels die dressuurgericht of springgericht zijn, kun je ook een leuke keuze uit maken :) . Ik heb zelf en dressuur voor dressuur en vzh/spring voor springen bos, maar ik heb dan wel een eigen pony en spring/dressuur/bos dagelijks. Ik zou voor de VZH gaan :j