Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
germie schreef:Leeglopen? Theoretisch zou het kunnen. Maar ik heb m'n korrectorpad met een beedje lucht erin al meer dan een jaar opgeborgen op zolder liggen. Deze is nog steeds niet leeggelopen. Terwijl juist banden e.d. leeglopen als je ze niet gebruikt. Dat had ik dus ook van de korrector verwacht.
Ik had mijn zaldi willen laten ombouwen met flair, maar ik zie nu al dat het zonde van m'n geld is en het gaat dus niet door: zadel is nu goed voor m'n 2.5 jarige. Dus dat gaat straks nooit meer passen als ik werkelijk op hem ga rijden.
Wie dus nog een Zaldi New Kent 18 inch met boom 32 zoekt, laat het maar weten.
Zadelboer, zijn er ook springruiters die met wow of flair rijden? Want die zie ik nooit in lijstjes voorbij komen.
Verder merk ik geen verschil, wol of lucht. Beiden zit even stabiel. Ik heb geen echte ervaring met springen met een luchtzadel. Wel een sprongetje gemaakt tot ong. 1 meter, maar geen heel parcours.

maar hoe hard zijn bij jullie de kussens ( die op de paardenrug liggen)
idefix4 schreef:TS vindt dat leeglopen bezwaarlijk. Ik zie er steeds meer die lucht er uit laten halen en er weer wol in willen. Waarom rijden onze topruiters er eigenlijk nog niet mee als het dé oplossing is? Ik wil overigens niemand dwingen hoor, echt niet. Mijn excuses als het zo overkomt.
) merk je al.

) was ik ernstig op zoek naar wat anders. Ik heb meerdere (maat)zadels geprobeerd (o.a. Jeremy Rudge, Strada, Albion) en bij allemaal stond hij na 30 min te staken en naar het been te slaan. Mijn paard is behoorlijk breed direct achter de schoft, en is ook nog eens heel gevoelig, en daar kwam ik met deze zadels niet goed uit.
! Hij liep voor het eerst onder het zadel net zo als in vrijheid in de wei. De keuze lag dus voor de hand, en sinds 2 juni heb ik mijn Wow. Binnenkort krijg ik weer bezoek voor de nacontrole. Geen overbodige luxe, want volgens mij is hij al behoorlijk gegroeid in de bespiering rondom schoft en punt van de schouder.
, maar het zit echt fantastisch. Je hebt veel beter contact met je paard.
. Ik wilde dat we toen al Wow hadden gehad, wat had me dat een ellende gescheeld zeg! Ik hoop dat nu te voorkomen , omdat de Wow mee kan groeien. Een ander kussen eronder of kopijzer erin is nog altijd goedkoper dan een nieuw zadel. Wanja schreef:Ik heb eigenlijk ook een vraag over een Wow en hoop niet dat jullie het erg vinden dat ik hier zo kom binnen vallen![]()
Ik zit heel erg te twijfelen of ik zal overstappen op een Wow, de reden dat ik twijfel is dat ik zelf rugpatiënt ben. Ik vraag me af of ik door de lucht in de kussens zelf niet te instabiel kom te zitten en daardoor zelf meer rugklachten krijg. Zijn hier ruiters met rugklachten die op een Wow rijden? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen namelijk!

) Het gaat overigens om een paard van 1.85m dus niet eens pony ofzo! Nou heb ik mijn Wow vorig jaar 2e hands aangeschaft, helemaal aan laten passen en ben gaan rijden.
ma_rie_tje schreef:de manier waarop de slangetje van een korrector dicht zit verschilt wel degelijk met de manier waarop de slangetjes van een wow dichtzit
of heb jij silicone in de slangetjes gespoten?
Onze korrector zat gewoon dopjes op, en als die niet goed zitten dan loopt die leeg. Mijn wow zat silicone in de slangetjes en die loopt dus echt niet leeg..

lonnie schreef:nee Germie, de WOW zadels daar gaan siliconen in en daarna worden ze met stopjes afgesloten
het is dus niet hetzelfde als bij een korrektor, daar zitten nl alleen dopjes op en geen siliconen IN