Barefoot zadel te lang voor mijn pony's rug.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HeleneDas

Re: Barefoot zadel te lang voor mijn pony's rug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:05

Als het te ver naar achter ligt kan het volgensmij op sommige organen drukken en dat is niet goed maar verder heb ik er geen verstand van maar ik zie wel dat het te lang is

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 22:52

HeleneDas schreef:
Als het te ver naar achter ligt kan het volgensmij op sommige organen drukken en dat is niet goed maar verder heb ik er geen verstand van maar ik zie wel dat het te lang is

De nieren inderdaad. Als daar gedurende een bepaalde tijd te veel druk op komt kunnen ze gaan ontsteken.

Anoniem

Re: Barefoot zadel te lang voor mijn pony's rug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 00:54

Ik vind hem ook echt te lang. Is inderdaad niet goed voor de nieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 07:15

Dat zadel is echt te groot/lang.

Ik vind het jammer dat onder het mom van 'het is toch boomloos' sommige mensen akkoord gaan met een zadel dat niet helemaal goed ligt. Een zadel hoort goed te passen en netjes te liggen, boom of niet.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 09:06

Die mensen mogen daar ook niet mee akkoord gaan. En ik spreek uit ervaring (bij mij werd ook gezegd dat het wel kon, blabla), al zat 'ie bij mijn pony nog niet eens zo erg als bij deze pony. Dit is gewoon niet goed, punt uit. Hoop dat TS een ander zadel gaat zoeken. Ik heb in elk geval destijds een maatje 0 speciaal laten maken en heb mijn 1 gewoon verkocht. Die 0 paste wel trouwens en die heb ik nog te koop staan ook. ;)

Nooit, nooit genoegen nemen met een zadel wat te lang en te groot is. Het gaat om je pony's lijf en dat lijkt me niet geheel onbelangrijk. :)