banaansingel/anatomische singel? Wat is het verschil?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:00

maar dan werkt deze singel alleen maar averechts volgensmij?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 14:43

Tessebes schreef:
Ik heb deze singel:
Afbeelding
Doordat ik zo'n kleine maat heb is de bolling echter minimaal.

Ik heb deze ook besteld en vandaag binnen gekregen. Vanavond maar eens proberen :). Ik heb ook nog een anatomische (zonder banaan) besteld en ik ga dus even kijken wat het fijnst is :P.

Ben wel blij dat ik niet de enige ben die een beetje in de war is met al die singels hahaha!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 02:19

vagolijntje schreef:
@tessebes
schuurd die van pfiff niet heel erg? Ik heb hem ooit eens in de handen gehad en hij leek me erg stroef.

Ik heb die singel maar een paar keer geprobeerd omdat ik hem niet fantastisch vond zitten en mijn pony heeft sowieso weinig last van schuurplekken, dus ik kan je er weinig over vertellen helaas.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 12:29

foxy80 schreef:
De bolle kant hoort naar achter, de gegolfde kant hoort richting voorbenen.
Heb net mail gekregen van de fabriek dat het effectief zo moet

Dan heb je dus een singel die ligt áchter het punt waar het zadel op/achter de schoft ligt.

foxy80

Re: banaansingel/anatomische singel? Wat is het verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:28

Ik begrijp je opmerking niet goed, want je singelstoten liggen op zich toch al achter het punt waar het zadel op de schoft ligt?

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:56

ik heb ook de WOW singel, maar daarbij moet toch echt de bolle kant richting voorbenen zitten. staat zelfs zo op de singel aangegeven...anyway, mijn zadel ligt wel beter sinds ik die singel heb, mijn fjord heeft redelijk wat pens en daarbij is die singel een uitkomst!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:19

foxy80 schreef:
Ik begrijp je opmerking niet goed, want je singelstoten liggen op zich toch al achter het punt waar het zadel op de schoft ligt?

Wel, mij hebben ze gezegd dat een banaansingel dient voor paarden waar het singelpunt verder naar VOOR ligt dan waar een gewone rechte singel zou liggen.
Dus moet de boog naar voor, want zo alleen verleg je je singel naar voor.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 08:29

Bij mij ligt de singel plaats te ver naar voren deze banaan singel die ik nu heb is niet genoeg ik wil zo'n anatomische '' gebogen wave '' die heb ik geprobeerd en dat was 100 beter.
Dus wat poes al zegt de singel is voor paarden waar de singel stoten verder terug liggen dan waar de oorspronkelijke singel plaats is.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 13:38

Welke singel heb jij geprobeerd dan vagolijntje?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:54

eentje die lijkt op wat ik postte, waarschijnlijk heeft ze een WoW of een passier geprobeerd ;)

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:03

vagolijntje schreef:
@tessebes
schuurd die van pfiff niet heel erg? Ik heb hem ooit eens in de handen gehad en hij leek me erg stroef.

Ik kan je er wat over vertellen. Sinds ik m'n nieuwe zadel heb (sinds maart dit jaar) heb ik deze singel erbij gekregen. Ik vind 'm erg fijn in gebruik en niet stroef, paard heeft er geen singelwondjes van tot nog toe :)

Overigens werd door mijn zadelmaakster aangeraden de boog naar de voorbenen te laten wijzen... ik heb in elk geval geen last van een naar voren schuivend zadel.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:21

Myour schreef:
vagolijntje schreef:
@tessebes

Ik kan je er wat over vertellen. Sinds ik m'n nieuwe zadel heb (sinds maart dit jaar) heb ik deze singel erbij gekregen. Ik vind 'm erg fijn in gebruik en niet stroef, paard heeft er geen singelwondjes van tot nog toe :)

Overigens werd door mijn zadelmaakster aangeraden de boog naar de voorbenen te laten wijzen... ik heb in elk geval geen last van een naar voren schuivend zadel.

je moet de boog ook naar voren gebruiken ;)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 00:23

Ik had die pfiff trouwens ook, heerlijk ding en super goedkoop! Daarna dure leren singel gekocht (na een jaar was de pfiff echt wel op) met gel en anatomisch en vanalles en paard ging steeds open...