Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

mocht inderdaad ook voelen met haken en zonder haken hah maar vond zijn advies erg tegen mijn gevoel in druisen ..boemel schreef:Mijn paardentandarts zegt juist dat 't los moet zitten. Volgens haar doet 't anders pijn doordat 't tandvlees ingedrukt wordt als 't paard toch wat scherpe randjes op de kiezen heeft zitten. Vond ik zelf wel logisch klinken eigenlijk.

) neusriem om, waar twee tot drie vingers makkelijk tussenpassen. 

als dat de prijs is die een paard moet betalen opdat wij ze kunnen rijden, dan maar niet.shelty21 schreef:hahaha. leuk je commentaar. zo te lezen rij je voor de lol wat ook erg leuk is. maar als je in de sport mee draait en hoger geklasseerd bent kom je dit soort dingen tegen dat je paard niet met een lange teugel kan en mag lopen. een lange teugel lijkt voor vele een goede oplossing maar ook hier schuilen gevaren achter. hoe dan ook. loop je paard lekker en heb jij en je paard het naar je zin zonder klachten van beide kanten, ben ik blij! veel plezier!
shelty21 schreef:Nies_ mij boeit de 25 niet... jou blijkbaar wel. en als je geen verstand hebt van paarden en niet jezelf kunt verplaatsen in andere situaties dan kun je beter alleen lezen en leren dan dingen opschrijven waar niemand wat aan heeft. Mijn doel is dus niet de 25 behalen.. hoewel je het me erg makkelijk maakt op zo'n manier... mijn doel is om mensen die wel echt hulp kunnen gebruiken bij het vormen van een mening omdat ze zelf met ? zitten te helpen.