Ventilerende peesbeschermers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Re: Ventilerende peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 16:21

Tsja, je kunt niet overal voor een dubbeltje op de 1e rang zitten. :)
Dus gewoon geen peesjes dragen als het niet nodig is, en anders goed koelen na het werk, doet een hoop goed voor de benen.

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 16:40

Sorry ik heb er geen foto van...
Het zijn gewoon een stuk of 9 gaatjes, wel wat groten.
Maar hij heeft nog de bescherming en steun als die zonder gaatjes.
En als het wil proberen moet je misschien gewoon een heel oud paar gebruiken,
heb ik ook gedaan.

De van NEW had ik gevonden op een site, toen ik ze wou,
bij het kopje ''op wedstrijd'', en je had ook een andere voor ''dagelijkse training'',
maar aangezien ze daar niet bijstaan heb ik toen besloten ze niet te nemen, ze zetten
dat er niks voor niks bij. :P
& natuurlijk omdat ze zo achterlijk duur zijn, terwijl ik normaal nooit zo erg op de prijs let.
en dat heeft niks te maken met de ''niet voor een dubbeltje op de 1e rang kunnen zitten'',
je heb ook goede voor een normale prijs, en een beetje creatief zijn kan ook geen kwaad. ;)
Laatst bijgewerkt door Revanches op 06-05-11 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Cursief verwijderd

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 16:57

Tsja, ik wil mn spullen goed op orde en ga niet in mn mooie peesjes beetje zitten boren. En ga ook niet oude verotte ervoor kopen want daar ga ik niet mee op wedstrijd. :+ maar scheelt ook dat mn paarden nooit iets hebben met benen en nooit bloedheet eronder word. Spoel het na rijden goed af of ik gebruik mn new crossbeschermers. :Y) achterlijk duur? Nee, oke misschien wel als je niet vaak rijd, maar als je veel rijd heb je er profijt van. Zijn goede beschermers met goede prijs/kwaliteitsverhouding

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:09

Jaa, ik heb m'n spullen ook prima op orde hoor. Ik rij op wedstrijd geen eens met beenbeschermers want die zijn niet toegestaan.( Ja er zijn uitzonderingen.)
Mijn paard heeft ook nooit iets gehad dus dat scheelt. En ik spoel ze ook altijd af. En oude verotte beenbeschermers kun je niet kopen, maar wel hebben. En ze zijn trouwens niet verrot. Maar als je het niet goed ect vind, waarom vertel je dan wat je er van vind? Ik ga geen 85,- uitgeven aan beenbeschermers, als
dit ook een oplossing is. En ik heb er ook alleen maar profijt van gehad, want z'n benen zijn nu gewoon koel na het rijden.
Laatst bijgewerkt door Revanches op 06-05-11 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Cursief verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:33

de NEW beschermers zijn ook prima voor dagelijkse training..

ik cross niet maar rijd vooral buitenritten en neem ook weleens de 'off track',mijn pony let niet altijd goed op waar hij zijn benen laat dus wilde ik goede bescherming die níet heet worden.
NEW voldoet hieraan.
Echt geen natte plek/zweet/warme benen.

heb ze 2e hands gekocht,maar waren het geld zeker waard.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:39

Josieee schreef:
Jaa, ik heb m'n spullen ook prima op orde hoor. Ik rij op wedstrijd geen eens met beenbeschermers want die zijn niet toegestaan.( Ja er zijn uitzonderingen.)
Mijn paard heeft ook nooit iets gehad dus dat scheelt. En ik spoel ze ook altijd af. En oude verotte beenbeschermers kun je niet kopen, maar wel hebben. En ze zijn trouwens niet verrot. Maar als je het niet goed ect vind, waarom vertel je dan wat je er van vind? Ik ga geen 85,- uitgeven aan beenbeschermers, als
dit ook een oplossing is. En ik heb er ook alleen maar profijt van gehad, want z'n benen zijn nu gewoon koel na het rijden.

Eh, omdat ik ook spring en dus wel peesjes zijn toegestaan en veel train en dus veel rijd, en dus goede BB erg belangrijk is voor mijn paarden.

NEW's zijn idd gewoon erg goed, maarja ze zijn dan ook eigs ontworpen voor cross en moeten dus goed luchten en van sterk materiaal zijn met harde beschermingsplaten, dus idd ook gewoon ideaal voor training dressuur ed. :j

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:10

Ik heb vandaag mijn setje Dalmar Speed binnengekregen. Super licht gewicht, mooi spul.
Vandaag heeft hij ze een uurtje om gehad en was er kurkdroog onder, waar hij dan met neopreen dingen toch wel nat was.
Maar met 1 testritje kan ik nog niet zeggen of ze goed bevallen of niet, eerste indruk is in elk geval wel goed.

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:47

Jaa ik spring ook. Maar dan doe ik nu nog m'n normale BR's om.
Een parcour rond rijden duurt meestal niet zolang. ;)
& met losrijden doe ik de clowns beschermers om.

als ik normale beenbeschermers neem, dan neem ik dalmars.
fijn dat ze nu al bevallen! maar inderdaad na een test ritje weet je dat natuurlijk
nog niet zeker. maar er worden overigens wel goede reactie's over gegeven.
& new's zijn tweedehands haast niet te verkrijgen... in de maat die ik zoek dan.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:59

Mooi dat het goed eruitziet iig Marije, lijken me wel fijne beschermers die speed, heb de eventer gehad maar die pastte mn paard helaas niet goed maar speed ziet er wel mooi uit. :j

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 22:08

Volg dit topic ook even.
Peesbeschermers die we nu gebruiken worden ook nat tijdens het werken.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 15:00

MelanieB schreef:
Mooi dat het goed eruitziet iig Marije, lijken me wel fijne beschermers die speed, heb de eventer gehad maar die pastte mn paard helaas niet goed maar speed ziet er wel mooi uit. :j

Ik heb zowel de Speed als de Racing bij de Paardendrogist besteld en kon ze dus beiden bekijken en passen.
Voor mijn haflinger is de pasvorm van de Racing niet zo mooi, maar de Speed passen echt perfect.
De Racing worden morgen kosteloos opgehaald door de Paardendrogist, echt fijn dat die die passervice aanbieden. Want dit soort beschermers worden er niet zoveel aangeboden in gewone winkels waar je kunt voelen enzo.

Ik wilde liefst geen echte Eventerbeschermers, mijn pony heeft aan de voorkant geen bescherming nodig. We springen niet (meer). De beschermer moet puur beschermen tegen aantikken tijdens rijden/struikelen (hij is 23 en niet 'nieuw' meer, blessure gehad, vandaar dat ik niet meer zonder beschermers wil rijden, maar liefst wel met beschermers die niet zo heet worden als neopreen.

Ik hoop die hiermee gevonden te hebben.

Andere optie die ik nog open had staan was Trizone All sport boot: http://www.exclusivehorseproducts.com/i ... sion_b.jpg
Maar uiteindelijk leken deze mij mooier/degelijker, daarom hiervoor gegaan.

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 17:09

Jaa ik had ook zitten kijken voor die van Trizone.
Weet iemand misschien waar je die kunt bestellen?
& dan heeft liefst wel in nederland.

Kenjiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 20:08

Je hebt ook peesbeschermers met gaatjes erin weet zo niet welk merk.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 20:30

Ooteman heeft die peesbeschermers van Trizone, twee verschillende soorten zelfs.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 21:54

Oeh die Trizones zien er ook goed uit zeg

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:59

Die trizones zien er idd er goed uit, wil wel zo'n setje voor trainen enz :j

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 22:23

Zijn de trizone ook licht in gewicht?? De Dalmar wegen nl. bijna niets. Vind ik wel prettig en hierdoor verstoren ze de beweging niet.

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 07:48

Aangezien mijn ventilerende peesbeschermers van Agradi niet helemaal heel meer zijn ben ik wel benieuwd naar jullie ervaringen.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 08:29

@ Sette, welke had je van Agradi?

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:00

Als je goed kijkt zie je op mijn profiel bij cin zal even kijken hoe ze heten.

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:02

Hebben geen naam :P staat bij
Peesbeschermers Ventilerend zwart"

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:32

Ik heb de trizone allsports en vind ze echt superfijn! zeer licht in gewicht en ademend. Je kijkt er van de binnenkant doorheen naar buiten, dus dat zegt genoeg. Het lijkt op een soort verstevigd gaas met een harder stuk aan de achterkant om de pezen te beschermen bij een misstap of iets dergelijks

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:37

Ga deze bestellen Tri-Zone Allsport Boots, lijkt me wel wat.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 08:08

@ Sette ik zie al welke beschermers jij hebt, die Pessoa Look-a-like dingen.
Heb al meer mensen er over gehoort dat ze snel kapot gaan.

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 09:39

Ik zou de Trizone die ik heb ook niet gebruiken aan de achterbenen bij een strijkend paard, denk niet dat ze dan lang meegaan. Maar bij mij dienen ze puur voor als hij zich per ongeluk eens aantikt, wat zelden/nooit gebeurd, maar wil het risico niet lopen.