dun bitje nodig welke?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Re: dun bitje nodig welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:56

Heb je al eens aan ongebroken gedacht, je zegt dat je paard heel veel rommelt met het bit. Een ongebroken trensje ligt heel rustig in de mond en dat is vaak ook prettig voor paarden met kleine mondjes

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 11:58

Ook geprobeerd. Vind ze niet prettig (dat denk ik teminste). Ze gooit dan haar tong over het bit.
Ik denk dat ze zo rommelt door dat het bit te dik is en tegen der kiezen aan komt. Dat lijk me niet lekker zitten heb het idee dat ze het bit verder naar voren probeert te werken.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:17

felicity schreef:
Ik heb een myler level 1 geprobeerd. Maar dat was geen succes. Ze vind dat absoluut geen fijn bit. Ze bouwt heel veel spanning op en wil niet meer fijn ontspannen. Ook gooi ze dan der hoofd heel hoog om het bit maar te kunnen ontwijken.

Ben ik vergeten erbij te zetten. Ik ben wel opzoek naar een bit wat ook toegestaan is op wedsrijd. Ik weet niet of westernbitten dat zijn.

Hoe lang heb je de myler geprobeerd?
Paarden moeten er aan wennen, en de ruiter ook. snappen ze het beide is het een ideeal bit :j Ook omdat je zegt dat ze een kleine mond heeft, zal een dunner bit veel anders inwerken dan een dik bit.

voor toegestane bitten kun je kijken op de site van de KNHS.
http://www.knhs.nl/objects/00017561.pdf vanaf blz 30 staan de toegestane bitten.

en anders kijk je hier voor de sprenger bitten, weet je welke er zijn en in welke diktes.
http://www.sprenger.de/send_file.php/ma ... pi_web.pdf

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 16:17

Heb de myler 3 weken geprobeerd. Zowel me longeren als rijden.
Was gewoon niet fijn mee te rijden. Zodra ik licht contact zocht kop omhoog en gaan met die banaan. Geen rust en ontspanning meer.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:06

Dan is de K&K Dynamic RS ook niks voor jouw paard. Heeft ook een voorgevormd mondstuk.
Mijn merrie vond het niks... wel jammer want het wat wel een heel mooi bit. Ook niet zo'n dik mondstuk.

Ik ga straks naar stal, dan kijk ik even voor je hoe 't zit met die Golden Brass en de gewone. :)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:06

Volgens mij is die western snaffle het zelfde als nr 4 van de toegestane bitten: 4. Rentrens, D-trens dus dan zou het mogen!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 19:55

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:10

felicity schreef:
Als je wil graag. Die golden brass is ook iets makkelijker aan te komen dan een onderlegtrens in dubbelgebroken en bustrens uitvoering.
Mijn Golden Brass en RVS waren even dik... maar 't kan ook zijn dat ik een dunnere uitvoering heb.

Verkopen ze bij jou in de buurt niet toevallig de Golden Brass, neem je je eigen bitje mee, kun je vergelijken. :)

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 19:28

Hmmmmm oke.
Toch bedankt voor het kijken.
Bij ons in de buurt zitten wel aardig wat ruitersportzaken. Van het weekend maar eens gaan kijken.