Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xSaarSaar schreef:kimmie88 schreef:Ik heb een tijdlang met 1 bandage om gereden.
Paard had een wond die net aan het dichtgaan was.
Dit grapje duurde al ruim 3 maanden, dus tijdens het rijden (3x in de week) ging er toch echt even een bandage omheen om het been te beschermen.
Verder gebruik ik eigenlijk geen bandage's.
Idd af en toe voor een foto monmentje, maar niet om full time mee te rijden.
Voel eens voor de grap na het rijden met bandage's hoe warm de benen zijn!!!! Dan schrik je wel even
Maar na het rijden met peeskappen zijn ze ook altijd warm, dus dat zou dan hetzelfde verhaal zijn.
Ik doe ze heel af en toe om met de les, voor het leuke.
_Nicky schreef:Ja, ik rijd dagelijks met bandages. Ik vind het mooi en het geeft toch net wat meer bescherming dan blote benen. Soms maakt mijn paard weleens een tactfout of een struikel, ik vind het toch wel fijn dat er dan niet gelijk een plek zit. Tuurlijk, een fikse klap kunnen ze niet opvangen.
Peesbeschermers vind ik net zo 'slecht', misschien nog wel slechter. Neopreen hoort in een duikerspak te zitten om de duiker warm te houden en die plastic schaal van de peesbeschermer ademt nou ook niet bepaald. Dan kies ik liever voor bandages, peesbeschermers moet ik bij mijn paard helemaal zandvrij houden anders zit er gelijk weer een drukplek. En er komt altijd wel wat zand tussen tijdens het rijden.
tummert schreef:ik rijd als ik weet dat ik toch niet ga springen, regelmatig met bandages hoor, en mijn paard heeft er tot nu toe nog geen last van gehadik vind dat peesbeschermers de benen net zo warm maken als bandages hoor
nee, als ik ga springen doe ik peesbeshermers+strijklappen (hij strijkt) + springschoenen om, en met dressuren doe ik voor bandages, achter strijklappen, en voor springschoenen. achter doe ik strijklappen omdat op een of andere manier de bandages bij hem achter altijd afzakken, heel vreemd maarja. maar mijn mening is;
peesbeschermers zijn net zo warm of warmer dan bandages, en als ze zweten onder fleecebandages nemen die het vocht tenminste op en brengen het naar buiten, bij peesbeschermers gebeurt dit nietals je goed bandageert en na het rijden de bezwete benen (dit geldt dus ook voor peesbeschermers) met water afkoelt en droogmaakt, dan vind ik dat het helemaal geen kwaad kan. bandages kunnen niet meer schade aanrichten dan peesbeschermers