Welk bit kan ik het beste gebruiken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Remark

Re: Welk bit kan ik het beste gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 15:11

@no_no, daar heb je gelijk in, ik denk dat ik een nieuw hoofdstel ga kopen, eentje die je als bitloos kan gebruiken maar ook met bit, dan kan ik het gewoon af en toe proberen!

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 15:12

dat bit wisselen vind de manege geen probleem

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 07:55

De manege misschien niet, maar voor t paardje kan t best verwarrend zijn denk ik zo :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:17

Dat bedoelde ik inderdaad.
Ik heb daar toen ook over gedacht toen ik een paardje ging leasen, wilde toen een dubbelgebroken bitje. Maar dan zou ze telkens van dubbel naar enkel moeten wisselen en dat leek me niet zo fijn.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 21:08

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:11

Tja ik zou gewoon hetzelfde bit kopen voor aan je hoofdstel als dat ze nu heeft. Je zegt dat ze moeilijk terug
te nemen is, maar daar kun je op oefenen. En een gevoelige mond, daar zou je niets van moeten merken
als jij niet teveel aan het bit zit. Daar kun je alleen maar van leren. Dus ik zou echt proberen het rijtechnisch
op te lossen, want dat is met dit probleem makkelijk te doen. Je moet het alleen wel willen.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:54

Vluchtgedrag kan ook van het zadel komen. Zoals ik kan zien op de foto's ligt er een vrij oud model zadel op.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 14:54

Zwartsnoepje schreef:
Tja ik zou gewoon hetzelfde bit kopen voor aan je hoofdstel als dat ze nu heeft. Je zegt dat ze moeilijk terug
te nemen is, maar daar kun je op oefenen. En een gevoelige mond, daar zou je niets van moeten merken
als jij niet teveel aan het bit zit. Daar kun je alleen maar van leren. Dus ik zou echt proberen het rijtechnisch
op te lossen, want dat is met dit probleem makkelijk te doen. Je moet het alleen wel willen.

ze heeft bij mij geen problemen maar ze is op de manege de enige met bitrubbers... ze is gewoon gevoelig...
maar ik heb het gevraagd ne ik hoef geen bitrubbers, ik rij zacht genoeg

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 14:55

Schangah schreef:
Vluchtgedrag kan ook van het zadel komen. Zoals ik kan zien op de foto's ligt er een vrij oud model zadel op.

ja dat zou ook kunnen, maar ik wou een goed zadel kopen, toen werd ik opgelicht....
maaar het zadel is van stubben dus is het is wel kwaliteit....
wij rijden wel met extra dekentje (sorrt wolle opgevouwe zweetdeken) zodat het beter licht.
ik rijd meestal met me eige bontje..

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 14:56

dus het zou kunnen maari k dnek het niet, ze zijn erg zuinig met de paarden, en de zadelmaker komt elk jaar in de zomervakantie alles chekken...

Linda1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:13

Ik zou hetzelfde bit gebruiken als wat het paard nou heeft.

Om het paard beter terug te nemen zou ik meer gaan letten op de manier waarop je het paard met je zit terug rijd. Veel overgangen en tempowisselingen op je zit rijden, zodat je niet veel gebruik hoeft te maken van je teugels.