Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

__Elizabeth schreef:Van peeskappen krijgen ze niet zomaar wondjes.
Zolang je niet te stom bent om ze te vergeten en ze niet te strak omdoet.
Bandageren daar in tegen is veel slechter voor een pees. Het word te warm en beschermen doet het eigenlijk nouwlijks.
Onder peesbeschermers wordt het ook warm alleen is hiervan het voordeel dat het meer beschermt dan een bandage.

en aangezien er heel wat krassen opzitten hebben ze nut en daar gaat het mij vooral om
Als ik toen met peesbeschermers had gereden was het niet gebeurd. mimeslosydy schreef:Lara_Silver schreef:Waarom zou je bescherming omdoen als het niet nodig is? Peesbeschermers tijdens het springen begrijp ik, net als springschoenen. Maar als je paard tijdens het normale werk geen contact maakt waarom dan onnodig hitte creeeren? Strijklappen overigens hebben enkel nut tegen het strijken, verder tegen helemaal niets, zie het vaak dat mensen ze er gewoon om hebben zitten voor de lol. Ik bescherm mijn pony alleen als we gaan springen, dan wil hij best nog wel aantikken van voor of strijken van achter. Maar tijdens het normale rijden weet hij prima waar zijn benen zitten en heeft dan geen bescherming nodig. De paardenwereld moet eens wat meer van dat esthetische laddertje af komen en terug gaan naar het praktische.
volgens mij mag iedereen nog steeds zelf weten of hij/zij beenbescherming gebruikt.
er zijn heel wat goede redenen te bedenken, en nee niet ieder paard heeft ze nodig.
maar dan is het nog niet slecht om ze te gebruiken
Lara_Silver schreef:Voel je je aangesproken? Ik ben enkel tegen beenbeschermers die onnodig gebruikt worden. Als jou paard zijn benen niet weet te vinden dan is het vooral beter ze te gebruiken. Wat bizar om te beginnen met 'iedereen mag nog steeds zelf weten etc'.. Waar verbied ik het dan? Dit soort rare posts bevestigen mijn mening alleen.
), ik ga haar ook niet in het land zetten met bescherming voor ieder moment dat ze even uit haar bol gaat.