Roeckl handschoenen (ervaringen)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:44

En ik had ook de MMB's....
Handschoenen van de welkoop voor nog geen tientje gaan een stuk langer mee.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:45

Lien2 schreef:
Ik heb de Roeckl Meredith Michaels-Beerbaum uitvoering. Ik vind ze geweldig! Dit is m'n tweede paar in denk ik 5 jaar.

die heb ik dus ook. Misschien komt het omdat ik ze ook met longeren (dubbele lijnen) aan heb?

ilse86

Re: Roeckl handschoenen (ervaringen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:47

dat kan.. maar ik draag de handschoenen alleen met rijden. met poetsen, longeren, uitmesten enz. heb ik nooit handschoenen aan.

Bramblerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:49

Ik heb de Roeckls met alles aan en rij altijd met springteugels... Gek hè, dat er zo'n verschil in zit!

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:51

ikheb 2 paar en ze bevallen top. prijs is zeker waard.

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:56

inkepink schreef:
Lien2 schreef:
Ik heb de Roeckl Meredith Michaels-Beerbaum uitvoering. Ik vind ze geweldig! Dit is m'n tweede paar in denk ik 5 jaar.

die heb ik dus ook. Misschien komt het omdat ik ze ook met longeren (dubbele lijnen) aan heb?

Dat zou kunnen, ik rij er alleen mee. Verder ben ik er niet echt zuinig op. Af en toe gooi ik ze in de wasmachine en droog ze op je verwarming.... :o

randyLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:00

Ik vind ze super zitten alleen ik heb 3 paar gehad en ze waren echt super snel kapot! Rijd met een springteugel. Ik heb nu ej handschoenen die van 25 euro? Die blijven bij mij wel mooi en heel.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:02

erg fijne handschoenen, had eerst altijd goedkopen maar binnen half jaar waren ze compleet stuk.
toen toch maar eens de roeckl's geprobeerd, en wil niet anders meer... heerlijke hanschoenen met een super pasvorm.
wel slijten ze snel(ligt wel erg aan wat voor teugels je hebt) maar dat is alleen het bovenste laagje, het is niet zo dat de gaten erin vallen zoals bij de goedkopere die ik altijd had.

nee voor mij geen andere handschoentjes meer :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:03

ilse86 schreef:
ik heb ook roeckl handschoenen. zijn al 3 jaar oud en nog steeds heel. prima handschoenen dus!
trekken al die paarden gewoon zo dat de handschoenen snel stuk gaan? ik vind het vreemd dat welke handschoen dan ook al binnen twee maanden kaduuk is.

Neen, mijn paarden trekken absoluut niet want dan zou ik ze niet meer kunnen rijden. Het is gewoon klere-kwaliteit. Stiksels laten altijd los. :x

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:04

Ik zweer erbij, heerlijke handschoenen. heb er veel gevoel bij en kan ook met dubbele teugels fijn ermee rijden!
Ik ben het met mijn voorganger eens, ze slijten wel maar niet schandalig en alleen het bovenste laagje maar dat veranderd weinig aan de grip (vind ik). Ik doe er denk een klein jaar mee, of een dik half jaar. Rij 3 paarden per dag gemiddeld.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:51

Anoniem schreef:

Die heb ik nu ook, maar alleen voor de wedstrijden. Die gaan nu een jaar mee, maar die gebruik ik ook maar 1x per maand.

Ik heb ze voor de training gehad, maar wie waren met 2 maanden kapot. Ik zweer bij handschoenen van Harry's Horse. Die gaan bij mij ruim een half jaar tot een jaar mee.

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:58

IK weet niet wat jullie uitvreten met die handschoenen :+ maar ik heb de mijne nu denk ik 3 jaar. Zijn nu echt wel
versleten en een groot deel van 'het grip' is versleten. Heerlijke handschoenen, weet alleen niet zo gauw welk
model ik heb. Had een paar weken terug andere handschoenen gehaald, maar vond dat toch niks vergeleken bij die
van Roeckl

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 23:04

Anoniem schreef:

Dat zijn de Meredith Michaels-Beerbaums. Heb ik ook, zalige handschoenen. Heb ze voor wedstrijd en 'gewoon' thuis. Die laatste beginnen na 2 jaar wat te slijten.
Zomers heb ik trouwens Roeckl Solar. Die zijn wat kwetsbaarder, hoewel ik met mijn 1e paar ook een aantal zomers is meegegaan.

Ben eerlijk gezegd beetje verbaasd hoe snel handschoenen bij sommigen slijten.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 23:13

Ik heb de Michael Schaudt *of iets* maar 1x longeren en mijn oude verzorghaf heeft de ribbels er al af getrokken :+
Maar laatst uit de mond van een sint bernard getrokken, en zonder gaten, dus voor mij mogen ze nog even blijven :)
Valt me wel op dat ze snel slijten maar zonder gaten..
En gaan ze kapot?! Gewoon weer nieuwe :D

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 11:33

Ik zweer er ook bij! Meestal heb ik de light grip, die vind ik het fijnst zitten.
Tot nu toe doe ik er altijd wel een jaar mee voor ze écht kapot gaan. Volgens mij zou het inderdaad aan je teugel lkunnen liggen als ze snel slijten.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 16:05

Wat doen alle mensen er hier mee zeg! Ik vind ze heerlijk :D Ik heb voor wedstrijd twee paar L&G een champagne en een witte (witte gaat nu 1 stikseltje los, maar dat is met een paar steekjes weer gefixt) Voor thuis heb ik de Bicolor en van de winter had ik de fleece gevoerde L&G. Het is wel te zien dat ik ze gebruikt heb, maar ze zijn nog niet echt versleten :D De fleece heb ik de hele winter met zo ongeveer alles aan gehad.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 16:07

Ik heb ook 2 paar roeckls, light en grip model
Ze bevallen mij echt supergoed, 1 paar heb ik nu een bijna een jaar en het andere paar wat korter
Ze krijgen wel ietsie lelijke plekjes, maar ik gebruik ze dagelijks dus onlogisch is dat niet

Maargoed, het zijn wel hele dunne handschoentjes dus ik denk dat dat in je voordeel, maar ook in je nadeel kan zijn

Voordeel vind ik dat je écht heel gevoelig blijft in je hand, maar ik lees hier ervaringen dat ze snel verrot gaan.. dat is dan denk weer het nadeel van zo'n dun zacht stofje
Ik doe ze dan ook altijd direct uit als ik van mijn paard stap, het zijn imo geen handschoenen om stalwerkzaamheden mee te verrichten
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 20-05-10 16:10, in het totaal 2 keer bewerkt

witjepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 16:09

Ik heb de Meredith Michaels-Beerbaums in zwart en wit. Witte gaan natuurlijk heel lang mee zwarte ongeveer 1 jaar.

Wel gaan af en toe de stiksels los omdat ze te dicht op de rand gestikt zijn, maar dat maak ik zelf wel.

Ik rijdt met glad leren teugels met rubberen binnenkant

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 16:09

ik heb net als de persoon boven me 2 paar light en grip van roeckl ze bavallen mij goed! Mij werd aangeraden er niet mee te rijden met stoffe of rubere teugels of er mee te longeren omdat het leer is :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 16:10

Heb een aantal paar Meredith Micheals-Beerbaums in het bruin en zwart en ongevoerd en gevoerd. Heerlijke handschoentjes!
Ik men, leren leidsels/antislip leidsels of touwteugels :)

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 16:12

Heb twee paar, een voor wedstrijden en een voor gewoon rijden. Wil echt geen andere meer, vind ze zo fijn!

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 16:15

Binnen een maand? :oo
Ik gebruik ze nu al 2 jaar lang elke dag 2x en ze zijn nog heel!

Echt nooit meer anders :D

Heb trouwens de light grip, en een maat te groot genomen :)

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:50

Ik heb inmiddels nu mijn 5e paar Meredith Michaels-Beerbaums, ik wil niks anders meer!
Lekker veel grip, zomers luchtig en ik krijg er geen zweethanden in en 's winters blijven mijn handen prima warm.
Na een jaar slijten ze bij mij wel een beetje, maar altijd bij mijn ringvingers vanwege het langsschuren van de teugels

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:52

Lien2 schreef:

Heerlijke handschoenen! Deze heb ik ook, wil nooit andere meer :)

Dubbelsprong

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:56

Mijn Roeckls (Meredith type) slijten ook ontzettend snel (er gaan ongeveer 5 paar handschoentjes per jaar doorheen)! Ik kreeg te horen dat dit vooral komt door mijn teugels (supergrip teugels). Heb wel eens handschoentjes van Harry's Horse en BR gekocht, maar die gingen nóg sneller stuk.
Tot nu toe blijf ik Roeckls kopen, ze slijten wel snel, maar dus nog altijd minder snel dan de andere merken die ik heb geprobeerd ;)
Iemand nog tips voor rijhandschoentjes die redelijk bestand zijn tegen supergripteugels én die ietsje minder prijzig zijn dan Roeckl?