Kent iemand deze soort exceemdekens?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:03

irmalouise schreef:
Ik heb er eentje die heel erg op de Boett lijk en deze is van http://www.demeulenkamp.nl

Ik heb er één van dat merk gehad :? NOOIT MEER! Afgezien van t feit dat ze (toen, 4-5 jaar geleden) donkerbruin waren en dus een pest in een felle zon, rekken die rekkers (elastieken) binnen de 3 maanden heel erg uit (wschlk door de zon?).
Gevolg, buikflap niet meer goed, mn ruin had zn penis ín die buikflap geschoven en geplast. Plas kon er niet uit, paard heeft naar zn buik staan stampen met een zwaar oedeem als gevolg. Hij was 2 weken "out".

Ik moet dus dergelijke systemen van die dekesn nooooit meer hebben, geen boett, geen demeulenkamp, geen niks van die modellen.
De rambo SIH is hét van hét vind ik dan.

TS, mss een tip ;) Als je ze uit UK kan halen, betaal je tot 80 € minder dan in NL/BE ;) Ze zijn nog steeds over de 80 €, maar wél maar rond de 100 €. Al is t mss nog steeds duur als je r 4 moet kopen :?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 18:29

Amigo_tje schreef:
irmalouise schreef:
Ik heb er eentje die heel erg op de Boett lijk en deze is van http://www.demeulenkamp.nl

Ik heb er één van dat merk gehad :? NOOIT MEER! Afgezien van t feit dat ze (toen, 4-5 jaar geleden) donkerbruin waren en dus een pest in een felle zon, rekken die rekkers (elastieken) binnen de 3 maanden heel erg uit (wschlk door de zon?).
Gevolg, buikflap niet meer goed, mn ruin had zn penis ín die buikflap geschoven en geplast. Plas kon er niet uit, paard heeft naar zn buik staan stampen met een zwaar oedeem als gevolg. Hij was 2 weken "out".

Ik moet dus dergelijke systemen van die dekesn nooooit meer hebben, geen boett, geen demeulenkamp, geen niks van die modellen.
De rambo SIH is hét van hét vind ik dan.

TS, mss een tip ;) Als je ze uit UK kan halen, betaal je tot 80 € minder dan in NL/BE ;) Ze zijn nog steeds over de 80 €, maar wél maar rond de 100 €. Al is t mss nog steeds duur als je r 4 moet kopen :?

Ja nog duur, maar wil graag deze, misschien kosten delen over twee maanden. Op ebay UK lijken ze me duurder dan 100 euro.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:25

Ik eb in februari 4 dekens gekocht in UK, dus met 3 anderen erbij. En ik betaalde iets boven de 400 € incl. verzenden naar BE voor alles.
Toen stond de pond nog heel laag. Weet nie hoe die nu ondertss staat ;)

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:03

De Rambo SH wordt door velen als heel erg prettig ervaren en doet heel goed zijn werk.
Deken ademd goed, hele goede pasvorm en blijft zeer goed liggen en is snel droog na een bui (ook wel zo prettig).
Dat het inderdaad goedkoper kan klopt :D , maar goed als je er 4 nodig hebt, tikt het alsnog wel aan.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:49

Helemaal waar wa josie zegt :D Ik wil geen andere meer ;)

Josie, we waren me 4 mensen, dus konden de verz.kosten ook nog es door 4 gedeeld worden :P

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 12:02

Kijk dat is al helemaal handig en voordelig ;)

lovely21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 08:16

@guusje
dan moet je de goede maten hebben voor je ruin. Want ik gebruik hem zelf voor me ruin en ook voor me merrie en ik zweer er bij ik heb er zelfs 3 nieuwe bij gekocht en die stuur ik op naar me vriendin in amerika dus...

maar @ Cambiar

ik zou deze dekens dus aanraden zijn een stuk goedkoper en zijn ook redelijk makkelijk schoon te maken ten opzichte van die andere die je zelf zag hier heb je de website http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=3320001

NaomixAline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 20:41

Ik heb zelf de exceemdeken van de Epplejack en hij bevalt mij eigenlijk heel goed, in tegenstelling tot het eerste bericht over deze deken.
Mijn pony had vorig jaar haar hele staart afgeschuurd (in 1 zomer) en nu ik die deken altijd op doe heeft ze geen last meer van schuren/haaruitval.
Ik ben erg blij met deze deken, aangezien hij ook niet erg duur is.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 11:03

Ik ben nu maten aan het opnemen. Voor de veulens zou ik een goedkoper deken nemen en voor de volwassen merrie twijfel ik nog. Las dat de rambo sih niet zo goed valt voor een tamelijk rond paard. Klopt dit? Mijn merrie is heel rond, korte en zeer brede hals.

Ivm de epplejeck, twijfel om er drie te nemen voor de veulens. Klopt dit dat het deken redelijk warm is in de zomer en verstikkend is? Of valt dat nog mee?

YvonneV

Re: Kent iemand deze soort exceemdekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:15

Bij EJ is er nu 20% korting op alle zomerdekens dus ook de eczeemdekens

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 22:41

yvonnedv schreef:
Bij EJ is er nu 20% korting op alle zomerdekens dus ook de eczeemdekens

Inderdaad...dat staat er bij...
Was gewoon nieuwsgierig of deze deken soms niet te warm is voor het paard en te sybthetisch aanvoelt...

josie

Re: Kent iemand deze soort exceemdekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 22:55

Het staat nu niet meer op de site van EJ.
Dat valt reuze mee, deken is niet te warm, hoe snel een paard gaat zweten hangt van het dier af, net als bij mensen (de een zweet sneller dan een ander).