stijgbeugelriemen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:43

furyke schreef:
ja ik heb ook stubben riemen en vond ze idd erg fijn, maar doe ze nu weg omdat ik ze niet kan gebruiken met de gesp onder.
vanwege dat logo. hebben alle stubben riemen dat?

Ik heb die "rondjes" die op het puntje zat eraf gehaald.
Ik heb GPG beugels en dan gaan ze niet door riemlus van de beugel heen.

Ga overigens binnenkort ook voor anderen riemen kijken. Na 6 jaar intensief gebruik zijn ze toch wel aardig uitgerekt (en vooral niet meer gelijk)
Verder zijn die van stubben wel erg fijn.

Ik kom meestal op de iets duurdere beugelriemen uit, omdat mijn vriend lang is en wij dus altijd de langere beugelriemen moeten hebben.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:45

ik vind de secu-beugelriemen van Kieffer top, ze zijn redelijk fijn en niet te dik, wat niet van alle lederen stijgbeugelriemen kan gezegd worden ( en al zeker niet van de goedkopere)

en met de gesp onderaan heb ik geen ervaring

Farfalla_

Re: stijgbeugelriemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 13:18

Ik heb merkloze met aan de achterkant nylon. Ze rekken zo niet, maar het is wel steeds een gedoe met de beugelriemen korter/langer maken, want dat gaat dus wel heeel stroef.

furyke

Re: stijgbeugelriemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 13:32

ik heb ondertussen beugelriemen gevonden. Het zijn de kieffer galdiator geworden. Dus van Secu. Zijn eigenlijk ietsjes aan de lange kant, maar heb al de kortste.
Ben er verder tevreden mee en zijn idd erg makkelijk in onderhoud.

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:41

Bergje schreef:
Ik heb geloof ik Passier beugelriemen met nylon erin. Ik heb voor iets met nylon gekozen omdat ik onlangs door m'n stubben beugelriemen heengekrakt ben onder het rijden. Dat was geen fijne ervaring voor paardlief en voor mij (ik zat net in een "sta" moment en dan land je niet zo fijn). Ik hoop dat het nylon ervoor zorgt dat ik de slijtage eerder signaleer en dan eerder nieuwe beugelriemen aanschaf! Aan de Stubben was namelijk helemaal niks te zien van slijtage.....

Die heb ik ook, ze zijn inderdaad heel erg sterk :j. Grote nadeel is wel dat ze enorm slijten, ik heb zwarte, maar ze zijn bij mij heel erg grijs op de delen die langs de laarzen schuren. Ik onderhoud ze overigens gewoon netjes, maar de volgende worden geen Passier meer. Kieffer is dus slijtvaster?