[WN] Westernpad reinigen: WIE HEEFT DE GOUDEN TIP??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 09:28

hiphopje schreef:
goh, mijn mattespad gooi af en toe in de wasmachine en daarna de droger in. Komt er als nieuw uit!
Maar ik wil tzt wel een mooie showpad, dus dat word stampen in bad???

De droger in??? :oo Jij durft! :D Maar goed, dan weet ik dat dat ook goed af kan lopen.
Ik was de Mattes met wolwasmiddel op 30 graden in de wasmachine, na het met een borstel en de stofzuiger haarvrij te hebben gemaakt. Maar dan heb je het over schapenvacht. Een geweven wollen pad, zou ik niet weten.

hiphopje

Re: Westernpad reinigen: WIE HEEFT DE GOUDEN TIP??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:34

Yep, gewoon de droger in. Wel op koude stand. Hij komt er echt als nieuw weer uit!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:49

Nevada schreef:
Misschien dat er al meerdere topics ooit over geopend zijn, maar aangezien ik met de zoekfunctie niet kon vinden wat ik zocht, vraag ik bij deze...
WIE HEEFT DE GOUDEN TIP OM JE WOLLEN WESTERNPADS TE REINIGEN??
En dan bedoel ik niet "afspuiten met de hoge druk reiniger", want dat werkt voor mij niet...
Maar een effectieve tip om oud zweet (wat al wat "verhard" is) en haren te verwijderen van (vooral de onderkant) mijn wollen westernpads!
Wie o wie heeft de beste oplossing hiervoor?? ;)

Waarom werkt dat niet? Mijn man heeft hem vorige week weer voor me gedaan en hij was weer als nieuw, ook de harde plekken waren schoon en die kreeg er met een harde borstel niet uit. Hij doet het trouwens met een stoomcleaner, is dat misschien nog net weer anders?

muntendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 09:26

met de hoge druk reiniger , maak er zelfs mijn dekens en pads mee schoon en gaat super :D
Xx my

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 09:51

Dat deed ik eerst ook altijd, maar hoorde dat daar de wol dunner van wordt. Ik denk dat ik de volgende keer mijn pad laat weken in een plastic opblaasbadje.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 10:38

Ik heb een oude wollen deken op de kop getikt, deze in stukken op maat geknipt onder mijn pad. Zo heb ik een stuk of 4 onderleggers die ik kan wassen, blijft mijn pad schoon. Want in de zomer kan je afspuiten en laten drogen. Maar met vochtig en koud weer zoals nu droogt dat spul voor geen meter.

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 12:57

Ik heb een vilten onderlegger voor wedstrijden en die kan gewoon in de machine.
De dikke dagelijkse pad (met lamswollen onderlaag) gaat een keer per jaar naar de wasserij (die voor paardendekens). Mijn paard zweet niet zo snel.

Maar een Mattes pad in de droger?? Zou ik ook niet durven hoor, ze kosten toch 150 euro....

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:15

In de machine proppen. :o
Airrides maak ik nat met de tuinslang. Dan shampoo erop en wrijven met een spons. Goed afspoelen en drogen.
Maar als ze echt vies zijn, gooi ik ze gewoon weg en koop een nieuwe :o

muntendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:28

met de hogedrukspuit ;)doe ik zelfs mijn dekens mee :D