Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Noorwijdenes schreef:Ik rij nu eigenlijk altijd met de BR-peesjes. Behalve met crossen dan krijgt hij de crossbeschermers van NEW (en Style-springschoenen) om. Mijn andere paard heeft veel last van haar pezen, maar ik heb niet het idee dat dit direct van de peesbeschermers komt. Zij krijgt inmiddels geen beschermers meer op tijdens het 'werk', want de pezen worden toch wel warm en dat bevordert de genezing natuurlijk niet
Mijn sportpaard heeft wel vaak bezwete benen na het rijden dus ik wil wel graag peesjes die de warmte beter doorlaten. Ga die van Dalmar eens bestuderen!! Bovendien koel ik de benen altijd na het rijden (na grote inspanning ook met cooling gel of klei).
bigone schreef:Beenbescherming ondersteunt geen pezen, harde beenbescherming beschermt hooguit voor trauma van buitenaf.
Bandages zijn alleen maar sierdingen dus daar kun je beter helemaal niet aan beginnen.
Hyposjuhhh schreef:emjam schreef:Ik rijd nu haast nooit met bescherming, maar ik moet heel nodig toch is peesjes aan gaan schaffen, vind ik wel zo veilig
3 in 1 beschermers zijn al helemaal mooi
Met springen zou ik het wel altijd doen, deed ik wel me tmijn vorige pony, heb met deze nog nooit gesprongen.
3 in 1 is 3 keer niksVind ik dan. Bieden echt niet meer bescherming als een bandage. bovendien zijn die dingen stikduur, voor dat geld kun je een hele mooie verkoelende stevige beschermer kopen. Dan denk ik trouwens aan de gewone standaard beschermer, dus niet de piaffe evo met extra versteviging ofzo, die bieden natuurlijk wel bescherming
Ik rijd ook altijd met peessies. Ze ondersteunen de pees ook, dus het lijkt me wel verstandig ze na een blessure aan te schaffen
DDW1190 schreef:bigone schreef:Beenbescherming ondersteunt geen pezen, harde beenbescherming beschermt hooguit voor trauma van buitenaf.
Bandages zijn alleen maar sierdingen dus daar kun je beter helemaal niet aan beginnen.
dan rijden ze in de grand-prix allemaal voor de sier ermee