Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Joyciee050 schreef:Shauni schreef:Rechts laten opvullen
hmm.. ja dat kan natuurlijk ook ..
maar zoals ik al zei ; ff een belletje maken.
nieuwe beugels kopen ook een idee denk je?
maria_62 schreef:Wat heb je voor singel? Als je er één met elastiek hebt wil dit ook wel eens voor verschuiving zorgen. Probeer er een zonder elastiek en misschien ligt je zadel dan wel stil. Als het zadel opgevuld word aan één kant maak je daardoor je paard ook scheef. Misschien is deze nog niet zo gelijk besprierd omdat hij nog jong is of niet zo ver in de training? Succes!
JoviBan schreef:Hoogstwaarschijnlijk is je paard scheef en wel linksgebogen.
Google maar eens op rechtrichten, bijv. de site van Marijke de Jong.
Als dit al een tijdje aan de gang is, is de vulling van de zadel waarschijnlijk ook ongelijk. Als er wolvulling in je zadel zit, kun je dit vaak ook wel zien.
Ga nooit 'tegenhangen', want dan ontstaat er enorme spanning en frictie in de rug van je paard.
Maar verdiep je maar eens in de scheefheid en het rechtrichten van je paard, daar zullen jullie veel profijt van hebben.
Shauni schreef:Rechts laten opvullen
Met mijn paard wordt ik ook altijdop rechts gezet en zak ik snel naar rechts. Zij is ook linksgebogen. Opletten dus dat ik recht zit. JoviBan schreef:Hoogstwaarschijnlijk is je paard scheef en wel linksgebogen.
Google maar eens op rechtrichten, bijv. de site van Marijke de Jong.
Als dit al een tijdje aan de gang is, is de vulling van de zadel waarschijnlijk ook ongelijk. Als er wolvulling in je zadel zit, kun je dit vaak ook wel zien.
Ga nooit 'tegenhangen', want dan ontstaat er enorme spanning en frictie in de rug van je paard.
Maar verdiep je maar eens in de scheefheid en het rechtrichten van je paard, daar zullen jullie veel profijt van hebben.
Joyciee050 schreef:wolfg schreef:Je pony is misschien scheef....
Rechtrichten kan je proberen
Paard is ook niet scheef,
toch bedankt
Ga er maar in eerste instantie van uit dat je paard scheef is. 
zorro schreef:Ik denk dat je het hele plaatje aan moet pakken:
Eerst een zadelmaker erbij die kijkt of je zadel goed past en die heb eventueel aanpast.
Nieuwe beugelriemen eraan, eventueel nieuwe beugels, tenzij je duidelijk ziet dat ze even groot zijn.
Eventueel eens een osteophaat naar de rug van je paard laten kijken, als je met een scheef zadel rijdt kan dat veel schade aanbrengen.
Met behulp van les je paard goed rechtrichten, werken aan de natuurlijke scheefheid en zorgen dat je paard goed soepel word, en natuurlijk dat jij zelf goed recht zit.
Dit kost natuurlijk veel tijd en geld, maar het is de moeite wel waard. Ik ben het hele lijstje doorlopen, wel met een andere reden, maar ik heb het er allemaal echt voor over gehad, wat een verschil!
,
nathalya schreef:Ik denk dat je de zadelmaker er even bij moet vragen. Waarschijnlijk moet er 1 kant worden opgevuld.. Was gister ook bij mij op stal, iemand anders had het zelfde probleem en dat was een kwestie van opvullen 1 kussen..
Joyciee050 schreef:Melissaaaaa schreef:Zit je zelf misschien niet scheef?
ehm nee ?
denk dat dat mn instructie wel was opgevallen
en ik maak veel fotos van dr dus dan was dat
dan ook wel opgevallen...