In wanhoop dan maar overstappen naar westernzadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

InekeH87

Re: In wanhoop dan maar overstappen naar westernzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 20:36

heb ik eigenlijk niet gemerkt dat ze erger worden. Ze is nu door de verharing heen en het viel me ineens op. Toevallig heb ik vandaag met het zwarte "warme" dekje gereden en toen zag ik dat de witte haren het blokjespatroon van het dekje volgen. Ik kan nu dus wel met zekerheid zeggen dat het van het dekje komt.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:41

mijn paard heeft ook geen standaard rug, ik heb een westernzadel op maat laten maken
de boom is op zijn rug gegoten
alleen ben je dan wel duurder uit maar wel weet je zeker dat het zadel past.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:48

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:07

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:21

Ik heb voor mijn pony met moeilijke rug bij Daaleman een zadel op maat laten maken. Ben er nog steeds erg tevreden over. Is dat niks voor je?

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:33

Heb hier bijna hetzelfde probleem, heb nu een Wow welke maar niet passend te krijgen is omdat m'n friese ruin een afwijkende wervelkolom heeft welke extreem breed is, de wijdste wow past nog niet dus. Het zadel blijft maar naar voren schuiven en daarom komt mijn gewicht/dieptepunt zadel te ver achterover te liggen wat druk geeft op de lendenen. We zijn nog aan het zoeken voor een oplossing. Wow is verder wel super ook qua zit vast ook wel op jou passend te maken. Zijn geen wijdere zadels te vinden, ja een DK zadel maar deze is vanaf 3500,00, m'n wow van 2450,00 was al een rib uit m'n lijf en die ligt ook niet ideaal. Boomloos is geen optie omdat ik wel dressuur wil rijden en m'n ruin een soort bijna-kissing spines afwijking heeft waar het zadel ligt en verder erg scheef in z'n lijf is.

Kijk eens op www.alona.nl, zij is wow-dealer waar je kunt proberen of een wow wat is, daar kun je ook een afbetalingsregeling treffen.
Succes ermee!

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:10

Wellicht wat voor de mensen in dit topic. Ik heb 2 aanpasbare zadels met luchtvulling te koop. Waarvan de ene een springzadel van DK en de ander een dressuur van schleesse.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 17:18

@lakshmi. Ja op dat topic heb ik regelmatig verlekkerd naar alle zadels gekeken. Dat zou ik helemaal geweldig vinden.

Ik weet niet of ik in de MFSC extreme vrij genoeg kan zitten. Het is voor zover ik kan zien een "typisch" dressuurzadel. Dan kan ik mijn benen niet voldoende alle kanten op laten zwieren en verlies ik mijn evenwicht. Mijn merrie rijd ik voornamelijk op hulpen vanuit mijn bekken omdat ik mijn benen heel slecht kan bewegen op het paard. Vandaar dat ik een zadel nodig heb waarin ik heel vrij kan zitten. Een zadel met kniewrongen en dijbeenwrongen of een diepe zit kan ik gewoon niet in zitten. Dat vind ik wel jammer want het is dus ook bijna onmogelijk om dan andere paarden te rijden die wel zo een zadel hebben.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:04

InekeH87 schreef:
@lakshmi. Ja op dat topic heb ik regelmatig verlekkerd naar alle zadels gekeken. Dat zou ik helemaal geweldig vinden.

Ik weet niet of ik in de MFSC extreme vrij genoeg kan zitten. Het is voor zover ik kan zien een "typisch" dressuurzadel. Dan kan ik mijn benen niet voldoende alle kanten op laten zwieren en verlies ik mijn evenwicht. Mijn merrie rijd ik voornamelijk op hulpen vanuit mijn bekken omdat ik mijn benen heel slecht kan bewegen op het paard. Vandaar dat ik een zadel nodig heb waarin ik heel vrij kan zitten. Een zadel met kniewrongen en dijbeenwrongen of een diepe zit kan ik gewoon niet in zitten. Dat vind ik wel jammer want het is dus ook bijna onmogelijk om dan andere paarden te rijden die wel zo een zadel hebben.

De xtreem staat juist niet onder de dressuurzadels maar onder vrijetijdszadels en de wrong zit zoals ik op de foto kan zien met klitteband bevestigd en is te verwijderen. Je hebt ook nog de Icetrec , ook een vrijtijdszadel voor o.a. endurance waar de wrongen ook met klitteband worden bevestigd.