Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
moonfish13 schreef:Ik vind het twijfelachtig...
Zelf zou ik wel een barefoot willen maar dit soort verhalen maken me toch wel huiverig.
Dat sympanova vind ik opzich wel fijn, maar het is wel erg ruw.
Mijn barefoot barebackpad heeft dit namelijk, ik heb er nog een extra pad onder om haar ruggengraat vrij te houden.
Nu heb ik geen eigen paard, anders had ik het allang op zijn minst een keer geprobeerd.

pmarena schreef:
Dus omdat een bepaald merk zadel bij bepaalde combinaties schuift , durf je het zelf niet te proberen ?
Dan kun je dus geen 1 merk zadel proberen , want er bestaat geen zadel dat op elk paard perfect blijft liggen
Ik blijf dat apart vinden hoor , als er 5 mensen zeggen dat hun boomloosje helaas schuift , 10 mensen zeggen dat hun boomloosje na heel veel boomzadels , eindelijk eens een zadel is dat NIET schuift , en 20 mensen zeggen dat hun boomzadel schuift , dan nog "horen" mensen : een boomloze schuift , dus die kan ik beter niet nemen , maar gewoon voor een boomzadel gaan

moonfish13 schreef:pmarena schreef:
Dus omdat een bepaald merk zadel bij bepaalde combinaties schuift , durf je het zelf niet te proberen ?
Dan kun je dus geen 1 merk zadel proberen , want er bestaat geen zadel dat op elk paard perfect blijft liggen
Ik blijf dat apart vinden hoor , als er 5 mensen zeggen dat hun boomloosje helaas schuift , 10 mensen zeggen dat hun boomloosje na heel veel boomzadels , eindelijk eens een zadel is dat NIET schuift , en 20 mensen zeggen dat hun boomzadel schuift , dan nog "horen" mensen : een boomloze schuift , dus die kan ik beter niet nemen , maar gewoon voor een boomzadel gaan
Misschien dat ik hier een kogelrond paard heb waar veel op schuift?
Met bepaalde pads.. Ja, een sympanova zou ik al geen optie vinden.
Dan kom je op iets met katoen o.i.d. aan de onderzijde: schuiven is schuiven.
Daarnaast ben ik bang voor een stoelzit die veel mensen toch wel hebben in een barefoot (cheyenne).
Dan vind ik het niet gek dat iemand kiest voor een boomzadel. Daar heb je imo minder problemen mee in dat opzicht.

Waar moet ik op letten? Welk model geeft de beste kans in mijn geval? Heb zelf maat 38 broekmaat. Het is een zadel voor recreatie (voornamelijk buitenritten) niet te vaak rijden ivm blessure paardje. 

Coentjuh schreef:Ik wil eens even wat meer hierover uitzoeken/conclusies trekken.. Dus als jullie dit even willen invullen graag. (Ik had het weer even spaans benauwd tijdens mijn rengalopje vanmiddag in mijn boomloze zadel)
1) Op wat voor paard heb je het zadel liggen? (ras/type/smal of breed etc)
2) Welk type/merk zadel heb je?
3) Wat voor type/merk singel en type/merk pad?

ikkeweer schreef:Met een FRA singel schuift je zadel niet. Ook niet bij het opstappen. Ik heb zelf een Heather Moffett boomloos en kon niet normaal opstappen, tot iemand mij deze singel aanraadde. Misschien ook een oplossing voor jouw probleem ? Singels zijn wel duur, zo'n 60 Euro, maar het is de investering waard !