Jullie ervaring met Fouganza?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 07:57

puree schreef:
Valt wel mee,voor rijbroeken en borstels en zo is het wel oké,maar als je verder wilt gaan met hoofdstellen en shampoo en zo van die dingen,zou ik iets met meer 'reputatie' kopen.

Ik heb nu mijn 2de hoofstel van Fouganza (eerste is verkocht na een dik jaar, ik vond de kleur niet meer leuk haha) en eigenlijk geen last ofzo mee hoor.. De keelriem is nu wel stuk, maar da's m'n paard zijn schuld, een veel duurder hoofdstel had bij dat movement ook gesneuveld :D

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 08:04

ik heb ook rijbroeken en wondspray e.d. ervan en ik ben zeer tevreden hoor

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 09:29

Mijn zusje heeft er een rijbroek van (maat; meisjes - 12 jaar geloof ik) van 11,00 euro.
Die heeft ze al ruim een jaar, en die is echt nog in keurige staat! Hij is nog steeds zwart, niet verwassen of uitgelubberd ofzo. Helemaal prima!
Alleen nu wel te klein haha.

Verder heb ik met de kleding niet zoveel ervaring, maar dingen zoals jophurs zien er ook prima uit, en dat voor 14,00.
Ik vind de prijs/kwaliteit verhouding goed, het enige nadeel is dat de mensen daar er echt de ballen verstand van hebben. En ze verkopen er ook caps en bodyprotectors en dergelijke, en dat vind ik altijd wel tricky zonder 'proffesioneel' advies.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 09:35

Decathlon is een algemene sportwinkel dus je kunt niet verwachten dat de medewerkers overal verstand van hebben. Hoe veel weet jij over boogschieten ;)
Verder denk ik dat de ervaren ruitersportspullengebruiker heus wel weet waar je op moet letten wanneer je een capje koopt. Veiligheidskeurmerk, blijft 'ie ook zitten met je hoofd ondersteboven, schuift 'ie niet over je ogen of in je nek... is de kleur leuk :P Capje uitzoeken is niet zo moeilijk als je weet waar je op moet letten. Helemaal niet wanneer je alleen een capje nodig hebt ivm takken in het bos en/of omdat een cap verplicht is waar je les hebt. Ik moet zeggen dat ik liever zelf wat uitzoek dan dat ik me wat laat verkopen door een "deskundige" medewerker in een ruitersportwinkel. Drie jaar geleden dacht ik nog heel naief dat ze in een echte ruitersporttoto wel verstand van zaken zouden hebben. Niets is minder waar, ik bedoel: als je gevraagd wordt waarom je een stang zoekt wanneer je met een ongebroken bustrensje in je knuisten staat 8)7 Sta er ook eens bij stil dat zulke verkopers ervoor moeten zorgen dat klanten spullen mee naar huis nemen he. Waardoor ik dus destijds aarzelend een cap afrekende die nu ligt te verstoffen, terwijl ik mijn decathloncapjes volop gebruik.
Laatst bijgewerkt door Koper op 06-05-10 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 09:37

Nou ik heb bij Decathlon gewerkt ;)
Vind de prijs kwaliteit daar héél goed, ik koop mijn paardendekens daar, je betaald er echt weinig voor en ze zijn heel goed.
Broeken heb ik ook, super tevreden over, longeersingel ook super!
Producten zelf zijn ook helemaal in orde bij mij.
Je moet niet verwachten dat je hetzelfde zal hebben als een hoofdstel van 250€ maar koop je anders zo eentje voor tijdens de week en spaar een mooi hoofdstel uit voor de wedstrijden.
Halsters heb ik ook gekocht, héél mooi en niet duur, kwaliteit super met een touw erbij.

Silence

Re: Jullie ervaring met Fouganza?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:24

Wat iemand zei over o.a shampoo.
Weet je dat de Fouganza shampoo bij mijn paardje beter werkt dan welke dure shampoo ook ;)

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 11:41

@ Hestejente; dat snap ik, en als je er zelf goed attent op bent is dat natuurlijk helemaal geen probleem, maar waar ik een beetje huiverig voor ben is de beginnende ruiter met een onervaren moeder/vader die zo een bodyprotector kopen die alsnog niet veilig is door onjuist gebruik/maat. Hetzelfde geldt voor een cap, zeker 3/4 van de beginnende ruiters + ouders weten echt niet waar ze naar moeten kijken bij het kopen van een cap. Wat natuurlijk best heel begrijpelijk is.
Eigen keuze en verantwoordelijkheid natuurlijk, maar dat is het enige nadeel. (en ik wilde je niet beledigen ofzo hoor eponastable ;) hopelijk vatte je 'm niet zo op...)
En wat betreft de ruitersportzaken, daar zijn natuurlijk ook uitzonderingen. Vandaar ook het 'proffesionele' advies tussen haakjes ;)

Edit; dit gaat dus puur om de veiligheids-dingen zoals caps en bodyprotectors die ze daar verkopen, voor de onervaren/onwetende groep paardrijdende mensen.
Verder is het een prima winkel, met goede prijs/kwaliteit verhouding :D.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 17:03

Hoe valt eigenlijkd e kleding bijd e decathlon van fouganza uit? Bv. een polo of wedstrijdshirt van hun. Liever wat ruimer bestellen of juist niet?

*Zit net tussne twee maten in, dus de vraag is afronden naar boven of beneden* ;)

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 17:06

ik heb er een bodyprotector van.
heb ik al best lang en goede kwaliteit.
hij is al wel een beetje minder zwart door de zon :P

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:29

Beetje laat, maar ook ik heb wat spullen van Fouganza, waaronder een martingaal en een jas. Bevalt tot nu toe prima. Verder zit er op de meeste artikelen gewoon garantie, dus als iets binnen een jaar stuk gaat zonder noemenswaardige reden (bijvoorbeeld stiksel los van dekje) kun je er gewoon mee terug gaan en wordt ie retour genomen.
En wat betreft de kennis over bp en caps, bij ons staan er op de ruitersport in ieder geval mensen die zeker wel verstand van zaken hebben en weten wat ze verkopen. En het Decathlon concept is ook dat de klant zoveel mogelijk vrije keus heeft en zelf dingen kan uitzoeken, en waar nodig om advies kan vragen. En niet zoals bij sommige ruitersportwinkels waar ze direct zodra je binnenkomt al beginnen of ze je kunnen helpen (vind ik persoonlijk altijd zeer irritant).

iza_viv

Re: Jullie ervaring met Fouganza?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:48

Ik heb bijna al mijn broeken daar vandaan gehaald ook mijn cap komt daar vandaan.
Ik vind het persoonlijk best goeie kwaliteit, zeker voor die prijs