Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Nies_ schreef:Ik heb een kentaur penelopa, ben er helemaal blij mee. Op de zadels van verzorgpoownies en manegeknollies kreeg ik altijd veel last van mijn knieen en als ik door ging ook van mijn rug, nu met dit zadel voor mijn pony heb ik nog nergens last van gehad.

__PSM__ schreef:Nathalie, KN hoor ik idd veel meerToch maar eens mee laten komen dan, waar heb jij hem vandaan? Ik heb nu tijdelijk een KentMaster op mijn paard liggen, dit ligt mooi op het paard, zit voor geen meter, maar ik zit er wel makkelijk mooi recht op...
Er zit gewoon geen zitting in lijkt het wel, zo recht...
. Eerst had ik de KN Tango. Heel fijn zadel, maar helaas gejat
. Daarna heb ik een KN ouverture gekocht. M'n benen hadden snel de neiging om alle kanten op te gaan, in dit zadel kan dat niet meer. __PSM__ schreef:De kent& Masters kan ik niet echt fijn in zitten, naar mijn idee zit ik teveel op dit zadel zeg maar. Tevens heb ik zo weinig steun dat ik mijn beugels nu zo heb dat ik goed kan zitten, maar dan heb ik het idee dat mijn knie over het zweetblad gaat terwijl dit niet het geval is. Maar doe ik mijn beugels een gat langer, dan hoeft er maar iets te gebeuren en ben ik helemaal niet meer terug te vinden in het zadelEr zit gewoon geen zitting in lijkt het wel, zo recht...
elmiran schreef:Ik heb verschillende zadel's gehad voor Umi. Alles schoof naar voren ookal leek het in het begin perfect te liggen. Kieffer vind ik een heel goed merk. Super kwaliteit leer, alleen te weinig kniewrongen voor mij. Met KN heb ik nog geen slechte ervaring. Enigste zadel's die bij haar niet naar voren schuiven, en het zit super. Eerst had ik de KN Tango. Heel fijn zadel, maar helaas gejat
. Daarna heb ik een KN ouverture gekocht. M'n benen hadden snel de neiging om alle kanten op te gaan, in dit zadel kan dat niet meer.
Schangah schreef:__PSM__ schreef:De kent& Masters kan ik niet echt fijn in zitten, naar mijn idee zit ik teveel op dit zadel zeg maar. Tevens heb ik zo weinig steun dat ik mijn beugels nu zo heb dat ik goed kan zitten, maar dan heb ik het idee dat mijn knie over het zweetblad gaat terwijl dit niet het geval is. Maar doe ik mijn beugels een gat langer, dan hoeft er maar iets te gebeuren en ben ik helemaal niet meer terug te vinden in het zadelEr zit gewoon geen zitting in lijkt het wel, zo recht...
Ik vind de kent en master vergeleken met mijn JR nog een diepe zit hebben. Waarschijnlijk moet je gaan werken aan je onafhankelijke zit en balans en die krijg je niet als je in een te diep zadel blijft rijden. Is de balans van dit zadel van je nu te leen hebt wel goed?
Nu moet ik wel zeggen dat ik persoonlijk dressuurzadels met een diepe zit martelwerktuigen vind, zowel voor de ruiter als het paard.
Ik vind geen vrijheid heel erg vervelend en pijnlijk voor mijn rug en bekken. Sinds ik dus op vlakkere zadels rij is mijn zit weer veel beter en is de rugpijn en problemen met iedere keer een verdraaid bekken verdwenen.
Maar ik heb zelf gewoon liever iets meer steun, juist omdat ik van dit zadel na een keertje gek doen echt pijn in mijn rug heb, dat heb ik niet bij een zadel waar iets meer steun in zit...