Knevelbit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 18:18

Dit bit ligt stabieler?
Hoe zit dat dan als je een paard hebt met een ontzettend onrustige mond? Zou dat helpen?
Ik heb altijd met bitten bij mijn pony problemen, puur omdat ze haar mond zo onrustig heeft (speelt echt continue met dat ding)

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-10 18:46

_CS_ schreef:
Dit bit ligt stabieler?
Hoe zit dat dan als je een paard hebt met een ontzettend onrustige mond? Zou dat helpen?
Ik heb altijd met bitten bij mijn pony problemen, puur omdat ze haar mond zo onrustig heeft (speelt echt continue met dat ding)

Die van mij speelt ook veel met het bit, dus let even p of dit werkt aan de hand van jullie ervaringen

Lucinda82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:46

Ik gebruik ook regelmatig een kneveltrens, maar de scherpte/vriendelijkheid hangt met name af van het mondstuk dat er aanhangt. Dit zegt meer dan de scharen die aan de zijkant zitten. Tegen het doortrekken van het bit kun je ook gewoon bitringen gebruiken. Zelf gebruik ik meestal een watertrens met bitringen eraan. Dit vind ik persoonlijk het mooist staan en je hebt mij deze bitten vaak meer keuze qua dikte en vorm van het mondstuk.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:32

Een kneveltrens heeft geen scharen.

Op volgorde van onrustigheid zijn dit de trenzen: watertrens (het onrustigst), bustrens, D-trens, kneveltrens.
Verder is een dubbelgebroken mondstuk ook onrustiger dan een ongebroken. Ik ken een paard dat kriebelig wordt van een dubbelgebroken mondstuk, maar dat prima te rijden was op een enkelgebroken bustrens. De bustrens vind ik zelf het fijnste bit omdat het weinig ruis geeft. Voor een paard dat onrustig is in de mond zou ik eerder een ongebroken bustrens gebruiken dan een gebroken kneveltrens, maar voor ieder paard is het natuurlijk een kwestie van trial and error.

Horsea_nlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:36

ik vind een kneveltrens erg prettig bij paarden die nog niet lang onder het zadel zijn. vaak zijn ze geneigd alle kanten op te vliegen en op deze manier blijft het een stuk rustiger

een voorbeeld van een paard dat 2 weken onder het zadel is en een van de eerste keren een bitje (kneveltrens) in heeft

Afbeelding

kimmie88

Re: Knevelbit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 05:16

Ziet er netjes uit _Lott