Welke beugelriemen gebruiken jullie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NynkeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:47

Mijn vriend en ik rijden beide met lederen beugelriemen van Passier, heb ze al jaren, rekken niet, slijtage amper tot niet en blijven mooi! Dus de eenmalige duurdere aanschaf van +/- €50,- wel waard ;)
Oja wij rijden dagelijks, zowel springen als dressuur dus de riemen worden zeer intensief gebruikt

ambre

Re: Welke beugelriemen gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:54

Ik vind die van Passier te dik en ze zijn inmiddels ook al heel veel duurder!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:57

Falona schreef:
Ik heb beugelriemen van Stubben. Ze zijn behoorlijk uitgerekt in de eerste weken (scheelt denk ik zo'n 4 gaatjes), maar ze zijn wel nog steeds gelijk.

Mij is altijd verteld dat je met enige regelmaat je beugelriemen moeten wisselen van links naar rechts en v.v. om het uitrekken zo gelijk mogelijk te krijgen. Door het opstijgen rekt de linker beugelriem namelijk verder uit. Dit heb ik bij mijn huidige beugelriemen eigenlijk nauwelijks gedaan en tocht zijn ze nu nog gelijk.

Bij mijn zadel heb ik een paar kunsstof beugelriemen gekregen. Met een gewoon gespsysteem zoals een normale beugelriem. Bij deze heb je helemaal geen last van uitrekken, maar die maakten mij iets teveel lawaai met mijn leren laarzen dus die heb ik maar vlug vervangen door leren.

wow 4 gaatjes uitrekken?

Ik heb duitse riemen, in lanaken gekocht bij een stand, ze zijn mooi, zacht en rekken niet. Heb geen idee van het merk.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:58

Ik heb die van Stübben. Rekken in het begin iets uit maar zijn oersterk. Dit paar heb ik al 14 jaar en rijd er dagelijks mee.
Zijn wel wat prijzig maar dan heb je wel kwaliteit.

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:59

die van kieffer zijn fijn, zijn zijn niet van echt leer, maar lijkt er wel op met nylon er in.
rekken nooit meer op, ideaal

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:05

VDB schreef:
De Prestige anti-rek stijgbeugelriemen. Zeer zacht, beschadigd je zadel niet, smaller dan de gebruikelijke beugelrimen, hele platte gesp en in de kleur zwart. Ze kosten wat maar dan heb je ook echt kwaliteit (als je er netjes mee omgaat)

Yep, deze heb ik ook! Ondertussen heb ik ze al bijna 4 jaar in gebruik en ze zien er nog perfect uit! Een bijkomend voordeel is dat het leer zo zacht is, dan je zweetblad amper gebruikssporen krijgt.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:07

Ik heb ook de Kieffer Gladiator beugelriemen! Ze lijken net van echt leer, maar het is nep. Ze rekken helemaal niet uit en zien er heel mooi uit!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:09

Wintec beugelriemen, zit nylon in en ze rekken niet uit.
(Ik bedoel niet de webbers, die vind ik onhandig)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:12

Ik heb ook die van Anky. Ben er heel tevreden over. Rekken amper, super kwaliteit, geen slijt plekken enz.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:29

Nibbit schreef:
Wintec beugelriemen, zit nylon in en ze rekken niet uit.
(Ik bedoel niet de webbers, die vind ik onhandig)

Beschadigen deze je zadel ook zo erg?

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:33

Kieffer gladiator! ik vind ze heerlijk, al voelen ze wel vrij hard aan...

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:59

Ik heb ze van Lemetex (dochteronderneming van Stubben heb ik me laten vertellen).
Zijn van kunststof-iets, weet niet precies hoe 't spul heet, echt superstevig en rekken niet uit.
Ik heb ze onder de zweetbladen met de gesp beneden dus ook geen beschadigingen aan 't zadel.

Zal even kijken of ik ze kan vinden op internet.