Oja wij rijden dagelijks, zowel springen als dressuur dus de riemen worden zeer intensief gebruikt
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Falona schreef:Ik heb beugelriemen van Stubben. Ze zijn behoorlijk uitgerekt in de eerste weken (scheelt denk ik zo'n 4 gaatjes), maar ze zijn wel nog steeds gelijk.
Mij is altijd verteld dat je met enige regelmaat je beugelriemen moeten wisselen van links naar rechts en v.v. om het uitrekken zo gelijk mogelijk te krijgen. Door het opstijgen rekt de linker beugelriem namelijk verder uit. Dit heb ik bij mijn huidige beugelriemen eigenlijk nauwelijks gedaan en tocht zijn ze nu nog gelijk.
Bij mijn zadel heb ik een paar kunsstof beugelriemen gekregen. Met een gewoon gespsysteem zoals een normale beugelriem. Bij deze heb je helemaal geen last van uitrekken, maar die maakten mij iets teveel lawaai met mijn leren laarzen dus die heb ik maar vlug vervangen door leren.
VDB schreef:De Prestige anti-rek stijgbeugelriemen. Zeer zacht, beschadigd je zadel niet, smaller dan de gebruikelijke beugelrimen, hele platte gesp en in de kleur zwart. Ze kosten wat maar dan heb je ook echt kwaliteit (als je er netjes mee omgaat)