Bitloos hoofdstel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Re: Bitloos hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 17:33

Ik heb de Rambo Multibridle, kun je gebruiken zoals je zelf wilt, ideaal :D

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 17:35

Ik vind een touwhalster niet geschikt om mee te dressuren, omdat het geen optoming is die geschikt is voor een constante aanleuning.
Een stalhalster vind ik ook niet fijn, het kan wel om te proberen, maar voor het serieuzere werk is het imo niet geschikt.
Kruislings heb ik sowieso niet zo veel mee, vind de release vaak niet fijn.
Ik zweer bij de sidepull, lekker duidelijk en iets te variëren in de neusriemen. :)

16Eli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 17:37

Oké, buitenrijden durf ik nog niet zonder bit, want dat gaat nu al niet goed.. Maar buitenrijden doe ik voorlopig nog niet, omdat het nog niet zo goed met der lukt..

Ik zal binnen eerst wel met een stalhalster proberen en misschien een touwhalster aanschaffen

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 17:39

Zorg dat je je paard voor elkaar hebt, voordat je naar buiten gaat. :) Bit of bitloos maakt daarbij geen verschil.
Een stalhalster kun je prima eens proberen. Het belangrijkste is dat je je paard rijdt op zit. :)

16Eli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 18:09

Ja ze is prima te rijden op zit en stem.
Buiten rijden gaat opzich goed, tot ze ineens iets in der hoofd krijgt en dan gaat ze meer achteruit dan vooruit..
Als ik drijf gaat ze alleen maar harder achteruit.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:27

Iets in haar hoofd krijgt, wat is dat?

Stress, enge dingen of ...?

16Eli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 16:26

Ik weet niet wat ze denkt..
Het punt is dat je bij haar niet altijd zeker weet of ze je in de maling neemt, of het echt niet durft.
Ik zat er met mijn ouders over te denken om er hulp bij te gaan vragen. Omdat ze altijd richting de sloot loopt. In de polder zijn veel slootjes :( En dan loopt ze achteruit richting de sloot, heb 1 keer al met der achterbenen in de sloot gestaan en dat durf ik niet meer te ervaren, want straks ligt ze er echt in...