Heel veel dekjes schuiven onder mijn zadel (?)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:52

Minjon schreef:
eurostar is duurder dan anky ;)

Ja, 5 euro :+
De stripe-ins dan, max pads zijn volgensmij even duur zelfs :=

Ahumm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:56

Had er ook veel last van en bij mij hielp het om de lusjes door het oog waar je de martingaal aan kunt gespen te doen. Dus hoog en dicht bij de schoft. Als je die redelijk strak aantrekt kan het eigenlijk niet meer naar achteren of strak op de schoft trekken.

xMaud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 16:29

_Dieuwke schreef:
dan koop je toch eerst gewoon 1 goede en de anderen verkopen ;)

Ja, alleen verkopen gaat niet zo makkelijk.
En ik rij ook nog een ander paard dus ik heb op zijn minst in totaal 4 dekjes nodig. ;)

Nies_ schreef:
Op mp heb je regelmatig redelijk goedkope ES's, je moet het gewoon een beetje in de gate houden.

O, dankje! ik had nog niet eens aan mp gedacht :o

XxLaura98 schreef:
Het kan ook zijn dat je niet goed genoeg aansingeld dat het zadel dus niet strak zit en het dekje alle ruimte heeft?
Of anders is het zadel misschien te groot?

Het niet genoeg aansingelen kan wel.
Alleen mijn zadel kan echt niet te groot zijn, want het is een 17" inch. met extra korte pony zweetbladen. ;)

Moska schreef:
Sizzle schreef:
Dekjes kunnen soms best duur zijn, maar hoeveel dekjes heb je nodig dan? Met 2 heb je toch voldoende (1 in gebruik en 1 in de was)? Ik heb er in iedergeval nooit meer dat 2 nodig gehad persoonlijk.
Als dekjes met lusjes schuiven heb je de lusjes niet strak genoeg zitten denk ik.

Mm je haalt me de woorden uit de mond... Heb er zelf wel meer, maar de oudste stamt uit 2004 en doet het nog steeds prima en meestal heb ik toch hetzelfde dekje eronder. Ín de zomer was ik ze wel vaker.

Maar eurostar is toch geen duur dekje? iig goedkoper dan de anky pads. Het eigen merk van IR is in mijn ervaring ook goed en de Equest dekjes van de paardendrogist ook.

Eurostar is duurder dan anky. ik heb een equetime dekje daar ben ik ook zeer tevreden over, alleen dat dekje is nergens meer te krijgen. omdat ie al zo oud is ;(

Monster_tos schreef:
Rij je met die dikke pads of gewoon met de dunne dekjes ? Als je met de dikkeren rijd zou ik toch overstappen op de dunne katoenen dekjes. Zijn stukken goedkoper, en onder een perfect passend zadel vaak veel fijner voor het paard.

Ik rij met katoenen dekjes ;)
Die dikke liggen zo op de kont van mijn pony. :=

Ahumm schreef:
Had er ook veel last van en bij mij hielp het om de lusjes door het oog waar je de martingaal aan kunt gespen te doen. Dus hoog en dicht bij de schoft. Als je die redelijk strak aantrekt kan het eigenlijk niet meer naar achteren of strak op de schoft trekken.

Dankje ik heb het vandaag geprobeerd en het helpt inderdaad!

Fizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:58

Allereerst natuurlijk iets met van die klitterband lusjes en singelstukjes.

Maar als je graag een pad wil zou ik voor PK gaan.

In deze dekjes zit een schoft uitsparing waardoor ze goed passen en niet schuiven.
verder zijn ze ook niet zo duur geloof ik.
Maar ik was laatst in Divoza en ze hadden ook nieuwe Rossner dekjes die hebben ook een schoft uitsparing, zou je ook kunnen proberen.