Zadel voor gevoelige liezen/heupen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WinBinChes

Re: Zadel voor gevoelige liezen/heupen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 08:27

Ik denk dat ik dan voornamelijk een smaller zadel moet. Maar hoe komt het dan met de boom maat etc voor mijn paard?

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 08:34

ik heb niet het hele topic doorgelezen ,
maar ik heb precies het zelfde , ik heb een soort van heupafwijking , en als ik bijv te lang in een VZH zadel zit , krijg ik last van mn heupen liezen en bovenbenen , in een springzadel ook , en dressuur niet altijd . ik had hiervoor een wintec en had ik ook last na het rijden .
nu heb ik een rossner amerika en het is helemaal over , als ik op andere paarden rij met bijv korte beugels heb ik het ook , met dit zadel is er niks aan de hand , misschien die eens proberen ? bij mij helpt het iig heel veel ! nou had ik ook de mazzel dat mijn paard een nieuw zadel moest . :D

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 09:16

WinBinChes schreef:
Ik denk dat ik dan voornamelijk een smaller zadel moet. Maar hoe komt het dan met de boom maat etc voor mijn paard?

de snit van een zadel heeft niets nada noppes met de inch of vork maat te maken

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 12:09

WinBinChes schreef:

Even als voorbeeld, zadelmerk Albion is bestelbaar in zitmaat 1,2 en 3. Zitmaat 1 is echt smal, zitmaat 2 is standaard en zitmaat 3 is heel breed en vlak. Daarnaast is ie gewoon nog in verschillende boommaten te bestellen. Dus de zitbreedte heeft niet zoveel te maken met de boommaat.

WinBinChes

Re: Zadel voor gevoelige liezen/heupen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 12:25

Kijk dat scheelt dan weer. Ik denk dat maar gewoon een zadelmaker laat komen. Dan kan ik ook even wat verschillende maten proberen.