stoffen 'hoes' om paarden wit te houden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Re: stoffen 'hoes' om paarden wit te houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 22:22

van een dag op stal blijven krijgen paarden ook niks, maar je krijgt wel heel bokt op je nek als je paard eens een dag geen weidegang/paddock heeft gekregen ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:25

Ik geloof dat ze dit ook wel eens dramatiseren noemen. Had ik geweten dat dit bestond had mijn schimmel er elke zaterdag mee gestaan op zn stalletje :') Ik vind een dag op stal blijven wel degelijk nogal een grotere "ramp" als een dekentje op. :? Peerd voelt het verschil tussen sleazy en vliegendeken niet hoor. Dus dat het nut heeft of niet heb enkel jij last van.

KLS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:29

Ik heb dat ook voor mijn wit paard.
Hij krijgt het 1 à 2 dagen voor de wedstrijd op, en het bespaart je toch wat poetswerk!

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:29

Ayasha schreef:
Ik geloof dat ze dit ook wel eens dramatiseren noemen. Had ik geweten dat dit bestond had mijn schimmel er elke zaterdag mee gestaan op zn stalletje :') Ik vind een dag op stal blijven wel degelijk nogal een grotere "ramp" als een dekentje op. :? Peerd voelt het verschil tussen sleazy en vliegendeken niet hoor. Dus dat het nut heeft of niet heb enkel jij last van.

helemaal mee eens, je bent me net voor. :P

komop zeg. een vliegen/eczeem deken vind een paard fijn zitten en zo'n deken een ramp? haha :') okee denk het ook.
het is voor veel mensen een fijne oplossing met vieze schimmels. want elke week vroeg op moeten in de kou met koud water staan wassen.
volgens mij hebben ze dan liever zo'n ding om, ookal ziet het er niet uit ;)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:30

het is wel handig echter zou ik het alleen gebruiken als ik idd een wedstrijd of keuring heb..verder mag mn paardje lekker vies zijn :P

overgins blijven mijn witte paarden redelijk wit :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:31

Geloof me maar dat mijn "prins" er ook niet van gedient was als ik in de winter met -10 met mijn emmertje af kwam :')

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:39

)
AlexandraM schreef:
het is wel handig echter zou ik het alleen gebruiken als ik idd een wedstrijd of keuring heb..verder mag mn paardje lekker vies zijn :P

ja dat is wel een voordeel natuurlijk. die van mij krijgt het voor mekaar om door de deken vies te worden.
dag van te voren sta ik 2 uur te wassen (vooral haar staart is heel erg ;( ) dag derna alweer helemaal vies. komen op wedstrijd;
hele benen weer onder gepoept. :') het is echt niet te geloven hoe zo'n vies beest ik heb. haha
dus zo'n deken zal vast niet helpen bij die van mij.

maar denk dat het een goede oplossing is voor de meeste mensen/paarden. :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 08:04

ach wat kunnen sommigen toch een drama maken.
een nachtje op om je versgewassen paard schoon te houden voor je wedstrijd kan toch absoluut geen kwaad....

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:16

XMaaiike schreef:
)
AlexandraM schreef:

ja dat is wel een voordeel natuurlijk. die van mij krijgt het voor mekaar om door de deken vies te worden.
dag van te voren sta ik 2 uur te wassen (vooral haar staart is heel erg ;( ) dag derna alweer helemaal vies. komen op wedstrijd;
hele benen weer onder gepoept. :') het is echt niet te geloven hoe zo'n vies beest ik heb. haha
dus zo'n deken zal vast niet helpen bij die van mij.

maar denk dat het een goede oplossing is voor de meeste mensen/paarden. :)

Benen houd je hier niet mee schoon ;)
Ik vind het ook geen drama, heb er ook 1 overwogen voor mijn witje. Maar zoals gezegd vind ik ze te duur. Dus dag ervoor wassen, in de winter gewone deken weer op en staart in staartzak en zomers een zomerdekentje op en staartzak. Verder stal nog extra nalopen op mest en natte plekken. Ik hoef dan alleen met een spons op de dag van de wedstrijd de 'nieuwe' vlekken weg te werken. Dat gaat meestal vrij makkelijk omdat ze nog niet zijn ingetrokken.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:20

tja ik vind het een beetje ver gaan als ik eerlijk ben ;) een dier moet wel een dier kunnen blijven.. maar kan me wel voorstellen dat als je een schimmel of een bonte hebt dan het dan makkelijk is..

Eega

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:20

Bestaan er ook zoiets voor benen/knieën? Met 4 "witte"(naja, altijd geel, zelfs na 3 wasbeurten) benen zou het een goede uitkomst zijn.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:24

Ze zijn gemaakt van hetzelfde lycra als turnpakjes en zo.
In de VS heb ik ze gezien met de Amerikaanse vlag er op (uiteraard), maar ook met zebrastrepen en luipaardprint. Niets was te gek.
De knotjes blijven er ook netjes onder zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:26

Joycebunny schreef:
van een dag op stal blijven krijgen paarden ook niks, maar je krijgt wel heel bokt op je nek als je paard eens een dag geen weidegang/paddock heeft gekregen ;)

Omdat bokt tevreden houden belangrijker is dan de praktijk.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:28

Je hebt ze in alle kleuren die je maar wilt.
Ze worden inderdaad veel in de westernwereld gebruikt om de paarden schoon en in model te houden voor een wedstrijd.
Hier kun je ze oa vinden: http://www.westernstore.nl

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:34

Mooie oplossing maar natte mestvlekken komen gewoon door dit stofje heen hoor, als ze er maar goed gericht op gaan liggen doet de nattigheid zijn werk zelf.
Maar het houdt wel een beetje tegen. Heb er ook zo eentje voor mijn paardjes. Komt uit de westernsport.

Afbeelding

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 22:16

Asyaa schreef:
Joycebunny schreef:

Omdat bokt tevreden houden belangrijker is dan de praktijk.

volgens mij is het heel wat anders, een paard een deken omdoen om het schoon te houden of je paard een dag op stal houden ;) :roll:

Carolienn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 22:24

lijkt me inderdaad handig! :)
maar mijn schimmeltje was ik meestal gewoon de dag van te voren en ik kijk of zijn stal een beetje schoon is en meestal
maken ze hun benen het meest vies :j
En in de winter heb ik die van mij niet eens gewassen voor een
wedstrijd :n wel gezorgd dat hij er netjes uitzag, maar de jury had hier wel begrip voor met het koude weer.

handig zo'n deken, maar echt nodig vind ik het niet!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 11:47

Die hoody's worden vaak gebruikt voor shows ook, om schimmels wit te houden. Ik vind ze heel handig, zou niet weten waarom niet.