Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
vibabu schreef:Met longeren gebruik ik een pessoateugel of af en toe bijzetters maar zelf vind ik een pessoateugel het meest vriendelijk.
hestejente schreef:vibabu schreef:Met longeren gebruik ik een pessoateugel of af en toe bijzetters maar zelf vind ik een pessoateugel het meest vriendelijk.
Ik niet, er loopt een touwtje direct van de achterhand naar het bit. Bij iedere pas liep mijn paard zichzelf in zijn mond te trekken. Heb de pessoa dan ook weer verkocht.
Linsey_X schreef:Snoevie schreef:ik vind het nogmaals zo raar dat mensen al bij voorbaat tegen een bepaalde hulpteugel zijn.......het zijn de handen van mensen die ze verkeerd gebruiken.
vind ik ook wel.
Maar zelf vind ik een thiedeman teugel niks als hij te strak zit
vibabu schreef:Had je dan wel het katrolletje aan het bit vastgemaakt? Ik vind het juist vrij vriendelijk omdat hij niet vastgezet staat aan het bit (zoals een bijzetter)
hestejente schreef:vibabu schreef:Met longeren gebruik ik een pessoateugel of af en toe bijzetters maar zelf vind ik een pessoateugel het meest vriendelijk.
Ik niet, er loopt een touwtje direct van de achterhand naar het bit. Bij iedere pas liep mijn paard zichzelf in zijn mond te trekken. Heb de pessoa dan ook weer verkocht.
Marian_ schreef:ik vind een hulpteugel een hele makkelijke manier van.
ik los het liever zelf opik ben er daarom ook geen voorstander van.
pipo123 schreef:Een stoot teugel. Ik vind ze levensgeaarlijk als ze hun werk doen kan je paard er snel in gaan staan doen ze hun werk niet krijg je een paard wat op z'n minst schuw word in z'n mond...