Toen gaf hij zich over en liep super fijn!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Toen gaf hij zich over en liep super fijn!

moonfish13 schreef:Ik vind het maar rare dingen.
Mag ik misschien van mensen die hem gebruiken weten waarom ze het gebruiken?
Is er bijvoorbeeld eerst naar een gebit gekeken of gekeken of het niet aan de rijstijl of iets zou liggen?
Geen kritiek, gewoon nieuwschierig.

sharona87 schreef:Hij probeerde er net even flink onderuit te komen, maar hij kreeg zn tong er niet boven.Toen gaf hij zich over en liep super fijn!
:Je paard heeft pijn,je legt er een stuk ijzer in ,waardoor je paard de pijn niet kan verminderen.Dan geeft hij inderdaad over,maar vind je dit eerlijk t.o.v je paard?

caroline78 schreef:@ Quartusje: Het is niet altijd pijn wat een paard/pony heeft. Het kan ook slimmigheid van de pony zijn die ondertussen weet dat als ik mijn tong eruit steek dat ik de oefening niet meer hoef te doen.
Ik vind het erg makkelijk om heel snel te wijzen dat een paard pijn heeft. Als een grand prix paard zijn tong in de proef er opeens uit steek is dat toch ook niet gelijk pijn. Het kan ook stress zijn.
Ik doe trouwens bij het indoen de grote lepel naar voren maar mijn paard draait hem meestal gelijk dus eerlijk gezegd let ik er niet meer op. Hij legt hem zo dat hij het prettig vind en als hij zich verder gedraagt vind ik het prima.
Edit typo en toevoeging
Mariekyy schreef:ik vind het onzin dat je zegt dat dit bit vriendelijker is!
bekijk dit filmpje eerst maar eens en zie maar wat een bit voor inwerking heeft in de mond van het paard !!:
http://www.youtube.com/watch?v=1PIePtrc ... r_embedded
Enyaa schreef:Mariekyy schreef:ik vind het onzin dat je zegt dat dit bit vriendelijker is!
bekijk dit filmpje eerst maar eens en zie maar wat een bit voor inwerking heeft in de mond van het paard !!:
http://www.youtube.com/watch?v=1PIePtrc ... r_embedded
Idd daar zat ik dus ook aan te deken;)
Btw, die lepelbitten zien er nog akelig uit ook!