PK, Anky of QHP pad?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shannonh123

Re: PK, Anky of QHP pad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 20:15

ik heb QHP geweldige dekjes(pads) echt waar.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 20:25

Emmsje schreef:
En dan vraag ik me zowieso af hoe vaak het nodig zal zijn om hem te wassen.. ik denk niet vaak.. Of ik moet er 2 halen, afwisseling in kleurtjes en langer plezier.

Ik was ze met regelmaat, ze blijven super. Hoe vaak je ze moet wassen hangt er vanaf hoeveel je paard zweet. Ik wil ze graag netjes houden en zonder de zwarte strepen van de singelstoten. Tot nu toe heb ik de oudste nog steeds zonder, deze gebruik ik toch al een jaar of 4.
Kijk eens op MP daar staan ze vaak op voor leuke prijsjes.

x__danii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 21:58

Pk dekjes vind ik fijn liggen en rijden :D. Ze blijven mooi, ook na een aantal keren wassen. Bij Anky's laten de naadjes naar mijn idee aardig snel los. QHP heb ik geen ervaring mee.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 09:33

QHP vind ik fijn, maar Anky blijft nog net iets beter liggen vind ik, maar die is dan ook wat duurder :+ PK heb ik geen ervaring mee.

Wassen, tja, Anky's worden slapper na een keer wassen, maar mijn witte is al 100,000 keer uitgewassen en die is nog steeds niet té slap. Hoe vaak je ze uit wast ligt er een beetje aan welke kleur je hebt, ik heb mijn blauwe gisteren 1 keertje gebruikt en het randje zit al weer vol met huidvet, die gaat naar een keer of 3/4 gebruiken meestal de was in :+ Mijn Anky gebruik ik meestal alleen als ik ga lessen, de QHP gebruik ik meer thuis, vooral omdat lichtbruin en grijs toch minder snel vies worden :+

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 10:29

QHP en Anky begin ik niet aan vanwege de rechte ruglijn. Onder een PK dekje schuimt mijn paard, en dat lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling. Verder is de pasvorm wel goed van PK, en leuke kleurtjes.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 10:31

Ik heb er een van PK, 2 van Anky en 0 van QHP. zelf vind ik qua kwaliteit PK het beste en daarna Anky, ze schuiven amper en nemen goed het zweet op.

Benta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 10:33

Anky heb ik slechte ervaring mee, het schuurt enorm op mijn paard (tot kale plekken aan toe!), het blijft niet goed zitten en het trekt een beetje..
Daarom ben ik ook opzoek naar een nieuwe pad, dus ik ga dit even volgen :D

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 19:46

bij mij gaat de qhp ook schuiven onder het zadel, ook als ik hem goed in de kamer trek.
Met de andere heb ik geen ervaring.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 19:50

Over wassen gesproken, QHP en PK zijn regelmatig hier gewassen, nog geen problemen mee gehad; op 30°C, 800 toeren, kort programma en alleen wasmiddel.

Wanneer ik ze was is afhankelijk van hoe vies ze zijn. Ik heb twee dekjes die ik afwissel, wanneer de ene de was in gaat, gaat de schone naar stal, meestal is dit om de 4/6 weken.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:16

hier is ook PK de favoriet..

Eerst wilde ik niets van PK weten en had ik 14 anky's :o
Inmiddels zijn alle anky's de deur uit en heb ik er drie PK's voor terug. De Pk's worden mss wat slapper, maar dat vind ik juist alleen maar fijn..

QHP vind ik gruwelijk lelijk :o

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:34

gebruik alleen maar pk
ligt fijn
blijft goed liggen
zien er net uit
en zijn van goede kwaliteit

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:49

Anky heeft nu ook pads met voorgevormde ruglijn! Deze lijken me super fijn, ik heb er wel veel met een rechte ruglijn en die bevallen me ook heel goed. Ik heb ook een PK pad en 3 QHP pads. PK vind ik fijn, wordt inderdaad wat slapper na een aantal keer wassen maar dat is niet erg. QHP vind ik bijna hetzelfde als de Anky pads.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:51

Ik vind de QHP-pads lichtjes vervelend, doordat ze geen pasvorm hebben (net als de ANKY's) liggen ze vaak niet goed, imo schuiven ze of liggen ze niet goed onder het zadel.

PK heb ik nog niet geprobeerd, maar die pasvorm ziet er een stuk beter uit! :j

lesleygjof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:53

anky's vind ik ook totaal niet fijn.
Ik heb ook gehad dat hij na een paar keer rijden in de zon ontzettend snel verkleurde.
Pk vind ik fijner door de vorm van het dekje, past beter aan op het paard. en is ook nog goedkoper dan de anky

lesleygjof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:56

_Nicky schreef:
Anky heeft nu ook pads met voorgevormde ruglijn! Deze lijken me super fijn, ik heb er wel veel met een rechte ruglijn en die bevallen me ook heel goed. Ik heb ook een PK pad en 3 QHP pads. PK vind ik fijn, wordt inderdaad wat slapper na een aantal keer wassen maar dat is niet erg. QHP vind ik bijna hetzelfde als de Anky pads.

Ik heb die nieuwe pad's van anky nog nooit gezien. Waar kan je die eventueel bekijken ofzo, of kan je ze ook op een site bestellen, want die wil ik eigenlijk toch wel eens zien. Ben benieuwd

Emmsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 20:58

Zoals ik er nu over denk ga ik toch echt voor de PK, nu heb ik net een nieuw topic geopend met een foto; welke kleur?

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:16

Ik heb een anky, maar vind hem niet echt fijn liggen, de ruglijn is idd heel erg recht, waardoor hij niet echt lekker op mn paard ligt. Vind wel dat hij goed het vocht op neemt, heb nooit echt natte plekken erop.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 09:43

lesleygjof schreef:
_Nicky schreef:

Ik heb die nieuwe pad's van anky nog nooit gezien. Waar kan je die eventueel bekijken ofzo, of kan je ze ook op een site bestellen, want die wil ik eigenlijk toch wel eens zien. Ben benieuwd

Ik heb ze op Indoor Brabant in m'n handen gehad, maar ze staan ook op de site van Ooteman: www.ooteman.nl

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 13:08

lesleygjof schreef:
_Nicky schreef:

Dat is toch alleen voor de VZH/spring anky's? Ik zag nl de nieuwe collectie dressuur, en die hebben alleen aan de bovenkant groot anky, en daarvan menen ze dat je zadel dan niet gaat schuiven :? Verder waren ze nog gewoon recht aan de bovenkant. De VZH-spring anky's zijn wel voorgevormd, maar die passen never-nooit onder mijn dressuurzadel.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:01

Ook die van de dressuur zijn voorgevormd! :)

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:10

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:13

Farfalla_ schreef:
_Nicky schreef:
Ook die van de dressuur zijn voorgevormd! :)

Ik heb het gezien: http://www.ooteman.nl/product.asp?id=74 ... mer%202010

Jammer alleen dat ze onderaan niet nog netjes 1 balk hebben, maar dan nog een klein randje, en door het streepje dan het merkje.

Dat zag ik ook, jammer inderdaad. Ben benieuwd of die letters 'werken'. Bij mij blijven ze goed liggen, daar niet van...

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:15

ik zweer bij anky pads,
heb ook pk en nu een witte qhp,

maar de anky blijft het mooiste,
heb een anky 3 jaar intensief gebruikt en je ziet het er niet aan!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:39

Ik heb tot nu toe alleen QHP gebruikt en ik zweer er echt bij!!
Ze liggen perfect (maar, ze liggen dan ook op een héle ronde Haf zonder schoft....) en nemen super zweet op.
Na het wassen zijn ze weer als nieuw en ze blijven mooi dik :)
En, goedkoper dan PK en Anky dus ik hoef echt niet anders..