Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

[***] schreef:__Laura schreef:ik heb een vzh gehad, dat was wel lachen, maar als het erop aankwam had ik er niet genoeg aan (dressuurmatig zitten is in een dressuurzadel veel makkelijker, benen lang maken in een vzh zadel is ook niet je van het..)
ik heb een kieffer met diepe zit, springt prima (weet niet wie het zei, maar meegaan in de sprong gaat goed hoor).. dusja, mss zi4jn ze wel uit!
Het dieptepunt van een dressuurzadel ligt anders dan bij een spring of veelzijdigheidszadel, bij iedere sprong krijgt je paard dus een klap in zijn rug! Voor mij dus reden om absoluut geen dressuurzadel te willen omdat ik af en toe ook een sprongetje maak.
[***] schreef:Het dieptepunt van een dressuurzadel ligt anders dan bij een spring of veelzijdigheidszadel, bij iedere sprong krijgt je paard dus een klap in zijn rug! Voor mij dus reden om absoluut geen dressuurzadel te willen omdat ik af en toe ook een sprongetje maak.
Jockey_my schreef:[***] schreef:Het dieptepunt van een dressuurzadel ligt anders dan bij een spring of veelzijdigheidszadel, bij iedere sprong krijgt je paard dus een klap in zijn rug! Voor mij dus reden om absoluut geen dressuurzadel te willen omdat ik af en toe ook een sprongetje maak.
Volgensmij ligt dat aan de ruiter of het paard een klap in de rug krijgt, maakt niet uit met welk zadel dat is.
Focussed schreef:[***]: Als je paard bij iedere sprong een klap op z'n rug krijgt kan de ruiter gewoon niet springen
[***] schreef:Focussed schreef:[***]: Als je paard bij iedere sprong een klap op z'n rug krijgt kan de ruiter gewoon niet springen
Dat is dom praat van mensen die te zuinig zijn om een springzadel of veelzijdigheidszadel te kopen.
De bouw van een dressuurzadel en een springzadel is heel anders.
Behalve slecht voor de rug van het paard is springen met een dressuurzadel ook nog eens erg slecht voor je zadel!
Het dieptepunt ligt verder naar voren.
Die ligt verder naar achter nl. 
Snoevie schreef:nogmaals,kan je me uitleggen hoe dat bij mijn zadel zit?
dat bestaat uit verschillende delen die je zelf kan kiezen,ik heb een semi diepe zit met dressuurzweetbladen,maar diezelfde zit word ook vaak gekozen door springruiters met springzweetbladen eraan.
waarom is het slecht voor je zadel?
en om iemand van dom te betichten stuit me nogal tegen de borst,want je kent duidelijk niet alle feiten.
de zit van een springzadel is vaak vlakker,en daarom makkelijker om mee te springen. maar dat maakt een sprongetje met je dressuurzadel maken niet meteen slecht.
. Ik vind dressuurzadels wel mooier, maar ik denk niet dat het comfortabel is om een sprongetje mee te nemen?
.
.
) en ben voor een dressuurzadel gegaan. Springt echt prima
Zelfs de (voor mij) hogere sprongen (1m). Hoger zal het misschien niet lekker springen, maar hoger ga ik toch niet.