Welk zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 08:35

Greendistance.nl is idd een goede zadel maker. En ik acht de kans relatief groot dat zij massimo aan zal raden. Zaldi heeft trouwens ook goede zadels voor rond geribbte paarden.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 08:41

Ambrasoft schreef:
Ja maar ik vraag gewoon om ideeën van mensen die misschien ook ervaringen hebben gehad bij ronde paarden met weinig schoft enzo. Het is niet zo dat ik nu denk: Oh dat zadel zou wel is kunnen passen. Ik weet dat dat zo niet werk maar ik mag toch wel nieuwschierig zijn?

Misschien kom ik wat aanvallend over nu maar dat is niet de bedoeling.

Die van mij is rongeribt, heeft weinig schoft en een iets kortere rug.

Ik heb er een Fryso Classicop liggen.

Ik heb ook van alles geprobeerd en dit zade heb ik nu al wat langer (1,5 jaar)
Het was wel mijn derde nieuwe zadel binnen een jaar. Het idee van eenb MSFC vind ik helemaal nog niet zo slecht. Je krijgt dan gericht advies en kan naar aanleiding daarvan verder kijken voor een zadel.

Had mij waarschijnlijk een heleboel geld bespaard.

Braampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 08:50

Ik heb op mijn fjord (lees rond, breed en zonder schoft) ook een Knight rider liggen. :9
Volgens mij is dat de Kolonel die ik heb meteen normale boom, voor jouw arabier zou je dan miss kunnen kijken naar een smalle boom.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 08:58

Hallo,
Hier ook een Knight Rider fan! Ik heb de Admiral. Als je zeker weet dat je ook wilt gaan springen (niet voor "een keertje" maar wat vaker) dan zou ik gaan voor een VZ zadel. Die heb je ook in "model richting springen" en "model richting dressuur".
Wil je wel waarschuwen dat je paard nog erg van vorm zal gaan veranderen, en dat je mogelijk over 1,5 jaar weer een nieuw zadel zou moeten kopen. Zou via zadelmaker in ieder geval proberen een tweedehands te kopen, en dan kan je als je paard helemaal uitgegroeid en in model is investeren in een heel goed zadel. succes!

AmberHeijman

Re: Welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 16:50

Oke bedankt voor de tips. :) We gaan binnenkort gewoon een zadelmaker bellen en dan zien we wel verder. Heel erg bedankt nogmaals!