Ik wissel mijn beugelriemen iedere keer dat ik het zadel schoonmaak. Dus in de winter wat vaker dan in de zomer. Maar dat ligt ook echt mijn beugelriemen. Deze verschillen binnen een aantal maanden al snel een aantal cm's. Dat rijd toch niet zo lekker.
Mijne hebben ook een groot verschil, maar omruilen heeft geen zin, stap op via een opstapje. Ga maar nieuwe kopen, heb wel interesse in die "onuitrekbare".
ik deed het ook elke maand maar goed.... ik kocht ook altijd goedkope beugelriemen
Konstantine
Geplaatst: 22-03-10 22:38
't Is bij ons geloof ik nog nooit gebeurd. Ze zijn erg ongelijk. Ik ben van plan ze binnenkort wel eens te wisselen. Heeft nu alleen weinig nut meer denk ik
miss_lizje
Geplaatst: 22-03-10 22:38
Bijna elke maand. Ook voor zijn rug en voor het zadel(incl. stijgbeugels) stap ik op met een opstapje en aan de rechterkant. Mijn moeder kan dat niet en stapt links op. Dan is het verschil ook minder als je ze beide even veel belast.
Jockey_my
Geplaatst: 23-03-10 08:50
Ik wissel ze niet om.
Stap trouwens op met een stoel, mijn paard is 1.57 en ik 1.63 dus voor de hoogte is het niet. Als ik zonder stoel op stap loopt ze gelijk aan, en met stoel blijft ze stil staan. Dus ze geeft duidelijk aan dat met stoel voor haar fijner is.
Als ik nieuwe beugelriemen koop, ga ik er wel over denken om ze eens per maand te verwisselen.
Jockey_my
Geplaatst: 23-03-10 08:51
probeerde laatst ook links op te stappen, maar dat lukte echt niet .
Thorrrrrr
Geplaatst: 23-03-10 10:26
Ik deed het vroeger wel toen ik leren beugelriemen had. Nu heb ik kunststoffen beugelriemen van Kieffer en die rekken niet meer uit zeggen ze (binnenkort eens controleren !!). Ook stap ik op met een krukje zodat de druk op de riemen zo klein mogelijk is.
karin66146
Geplaatst: 23-03-10 10:29
Ik had daar ook nog nooit van gehoord!! maar ik ga het zekers proberen
Tessebes
Geplaatst: 23-03-10 12:14
Thorrrrrr schreef:
Ook stap ik op met een krukje zodat de druk op de riemen zo klein mogelijk is.
De meeste ruiters doen dit om de rug van hun paard te sparen, maar jij blijkbaar voor de riemen? Ik stap ook met krukje op, dus de mijne rekken bijna niet uit.
Met gewone beugelriemen doe ik dat altijd na het schoonmaken van het zadel. Aan mijn springzadel en dressuurzadel zitten beugelriemen met een nylon kern en die rekken niet uit, dus die laat ik gewoon zitten.